torsdag den 22. juni 2017

Nationaldags koncert med Atsinnermiut

I går var det Grønlands nationaldag.

Vi deltog ikke i nogen af de planlagte aktiviteter om dagen, men jeg havde besluttet, at uanset hvad, så skulle jeg ned og høre den koncert, som Laura og bandet skulle give i Taseralik kl 20.

Og sikke en koncert.

Det er sjældent at man ser (og hører) så disciplineret et band.

Man kan bare høre at de har øvet og kan deres kram.

Der er absolut ingen slinger i valsen.

De har en plan, som de holder sig til, samtidig med at der er en enorm energi der står fra dem.

En glad, positiv og smittende energi.

Deres musik er jeg vild med. Da de lige begyndte at spille sammen for nogle år siden, havde jeg nogle småting hos dem, som jeg ikke var helt så begejstret for, men nu hvor de er mere sikre i deres stil og de har fundet helt ind til hinanden, så jeg er helt vild med dem.

De arbejder vist lidt på at indspille og måske, hvis de kan få skrabet pengene sammen, vil de udgive deres musik.

Jeg håber det virkelig og jeg vil være en af de første, som køber.

Faktisk kan du allerede nu, høre lidt af deres musik her.

Det er en live-indspilning fra en koncert fra Nuuk, hvor de spillede.

(Men du kan faktisk også høre nogle enkelte andre numre på soundcloud-side)

Jeg tog lidt billeder i går i Taseralik.

Lyset var fedt, men det var svært at fotografere i.

Lyden var rigtig god og stemningen var helt i top.

_SNG9110

Du kan se resten af billederne her

_SNG9332

_SNG9306

_SNG9250

_SNG9181

_SNG9190

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.