lørdag den 15. april 2017

En aktiv, indre gejser i en ellers stille påske

Så gik jeg her og ventede som et andet fjols.. viser det sig, på absolut ingenting, for den ene troede at den havde bestilt min brændstofpumpe til min snescooter, mens den anden troede at den første havde gjort det.

Det er jo total Gøg og Gokke og jeg er, sikkert i deres øjne,  bare et dumt fjols, som havde glædet mig til at kunne komme lidt ud på scooteren denne påske.

Jeg føler mig som en Islandsk gejser, der blæser svovlholdige, ildelugtende søjler ud i det rene  ingenting indimellem og søjlerne bliver større og større, kraftigere og kraftigere.

Jo, jeg er dælme skuffet, sur.. nej, faktisk rasende, for jeg føler, at ved alle mine opringninger, – og der var godt nok mange, hvor jeg har ringet og hørt, hvor langt min pumpe, var i deres system, har jeg været til grin og latter.

Øv! Den lille, ubetydelige kunde. Mig! Øv!

 

Men nu står søjlerne af svovl og kogende vand jo ikke ud af en Gejser hele tiden.

Indimellem ligger det jo bare pænt inde i jordens indre og bobler stille og min indre Gejser blev holdt nede og i ro, mens Jan kørte mig en stille tur ud under den blå himmel i dag, den høje kraftige sol og den friske, kolde luft kølede mig ned og gjorde mig godt.

Efter hundeslædeturen kunne vi så lige vaske hænderne og få redt håret tilbage til normal frisure og gå til kaffemik hos Silas, der fylder hele 14 år.

Der var linet op med dejlige kager, varm kaffe og god stemning.

_SNG7997

_SNG8000

_SNG8005

_SNG8014

_SNG8016

_SNG8017

_SNG8018

_SNG8026

_SNG8027

 

P.S. Vi kører i et pænt adstadigt tempo,- som vi plejer og der skal ikke så meget til før andre kører væsentligt stærkere og skal overhale os.

I dag kom der dog et hundespand for fuld galop og minsandten om det ikke var Kusine Karoline, som er heroppe på påskeferie og som overhalede med sin far.

_SNG7999

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.