fredag den 17. marts 2017

Forårsfornemmelser

Enhver, der har været i Grønland på denne årstid, ved hvordan luften føles lige nu alene ved at kigge på dette billede.

Det er ikke et verdensmesterbillede,

3

men jeg ved, at hvis du har været heroppe, så kan du næsten smage luften og mærke den lette frost på dine kinder og din næsetip.

Du ved også hvordan lyset lige om lidt skifter til den der helt specielle blå farve, men inden da vil himlen først gå fra forskellige nuancer af lyserøde pasteller inden den skifter over i dyb, dyb blå.

Det er så smuk en årstid.

 

Hvis du går rundt i byen på denne årstid i solskinsvejr, vil du også overalt se kamikkerne til vores kvindelige nationaldrager, hænge udenfor.

Normalt sætter man et stykke bomuldsstof udenom de fine, små farverige sælskindsbroderier, men det havde min mor ikke gjort med disse i dag.

Man hænger dem udenfor, for at blege det hvide skind i solen.

1

2

Jans snescooter er på værksted.

Det bliver en meget dyr affære og jeg vrider mig voldsomt, alene ved tanken om den kommende regning, men jeg vrider mig også ved tanken om, at vi så heller ikke kan komme i hytten. 

Heldigvis kan vi jo finde på så meget andet at lave. Vi kunne have kørt en hundeslædetur i dag, men valgte at gøre hjemmet en anelse beboelig og hygiejnisk igen og i morgen vil jeg fortsætte projektet med hjemmet, mens Jan tager ned og bygger videre på den hundeslæde, som han er gået i gang med.

Der er såmænd altid noget at give sig til og hvis man ikke lige aner, hvad man ellers skal få tiden til at gå med, kan man såmænd også bare sætte sig udenfor i solen og nyde den friske, klare luft, de skønne farver og at det er fredag i dag.

2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke sat bomuldsstof omkring avittat fordi udluftningen ikke varer sålænge i dag - det gør jeg når jeg hænger kamikkerne i meget længere tid.
    KH mor

    SvarSlet
  2. All the pictures are breathtakingly beautiful on your blog!! <3 <3 Would love to visit someday! =) Have a great day!

    XO,
    Shivangi
    www.outoncatwalk.com

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.