torsdag den 7. juli 2016

Statisopdateringsspændinger

Siden vi rejste har Laura hver aften skrevet en statisopdatering på facebook til mig.

Første aftens opdatering så således ud:

'Alene hjemme dag 1.
Kære mor og far
Sara er syg, men jeg har været på arbejde til kl 17.
Asasasfu har grædt lidt fordi hun savner jer, men jeg tror bare hun skaber sig.
Jeg har lavet kylling i hjemmelavet "marinade" (honning, olie, hvidløg og soya) og med avocado og ris. Har godtnok fået lavet for meget..
Sara har lovet at vaske op, når hun har gjort det skal vi ned og fodre hunde. Ingen af dine planter er døde endnu.
Hilsen
Laura, Sara og Asasasfu. — sammen med Sara Lennert Jensen og Jan Jensen.'

Alene hjemme dag 2.
Kære mor og far
Vi håber at jeres rejse til Island i dag er gået godt og at i nød turen.
I dag har Sara og Kira lavet sushi til aftensmad, og der var rigtig meget, og det smagte meget godt. Som i kan se, tog vi resten af vinen fra Saras studenterkaffemik og fået et glas hver til maden.
Sara fortæller at hun fandt ikke mindre end 5 (FEM!) mus nede i hundeskuret i dag. Dem slog Niklas ihjel.
Asasasfu har ikke rigtigt hjulpet til herhjemme, og har bare ligget og sovet det meste af dagen. Vi begynder at forstå hvordan i har det med os.
Vi prøver at få hende til at forstå at det ikke pga. hende at i er rejst, men hun lytter ikke. Hun påstår desuden at hun har fået en mindre depression. Måske i burde ringe og snakke med hende i morgen.
Vi glæder os til at høre om Island.
Dine planter er stadig i live.

Kærlig hilsen
Laura, Sara og Asasasfu. — sammen med Sara Lennert Jensen.

Alene hjemme dag 3.
Kære mor og far.
I dag var det min tur til at lave mad, og eftersom vejret var så godt havde vi lyst til en let og sommeragtigt ret. Valget faldt på pastasalat med tun, salat, majs, ærter, kogte gulerødder, og lidt agurk. Det hele blev bundet sammen med let miraclewhip og ristet rugbrød ved siden af. Vi havde på forhånd inviteret Lisa til mad, og da Rolf ringede og spurgte om jeg ville med ud og spise inviterede vi også bare ham op. Alligevel er der masser tilbage, men så har vi til frokost i morgen.
Sara har lovet at vaske op, og bagefter skal hun ned til hundende - spændende hvor mange mus der er gået i fælden i dag. Hun tænker stadig over hvordan hun skal få dem aflivet.
Asasasfu virker som om at hun har det lidt bedre efter at have facetimet med jer her til eftermiddag. Hun sover stadig en del, og hjælper stadig ikke rigtigt til. Jeg har prøvet at snakke med hende om det men hun vender bare ryggen til og ignorerer mig når jeg bringer det på banen.
Jeg skal ud og øve her senere.
Dine planter er vidst stadig i live.
Kærlig hilsen Laura, Sara og Asasasfu. — sammen med Sara Lennert Jensen og Jan Jensen.

Alene hjemme dag 4.
Kære mor og far.
Sara er ude og spise på hotellet sammen med Kira fordi Kira skal rejse i morgen, og jeg har spist sen frokost med Rolf i dag, så aftensmaden er lidt kedeligere i dag. Sådan nogle dage er det også fint.
Vi fandt nogle mus i fælden i hundeskuret i går, men de er begyndt at hoppe ud af fælden. Vi lærte også på den hårde måde, at mus er ganske habile svømmere. Det vil jeg dog ikke komme mere ind på nu.
Har desuden været ude og guide i dag, så jeg har ikke set så meget til Sara, men hun
har vidst været ude og svømme i dag.
Skal ud og øve nu, og senere skal Rolf og jeg ud og se om vi kan fange nogle fisk.
Asasasfu har hjulpet mig med at vaske tøj (hun holdt sokkerne til mig så jeg kunne hænge dem op), så på den front går det fremad.
Dine planter lever endnu.
Kærlig hilsen Laura, Sara og Asasasfu.

Alene hjemme dag 5.
Kære mor og far.
I dag har Sara lavet tortillas, men "brødene" havde fået for meget så det mindede næsten bare om tacos.
Jeg var med Rolf og Anda inde i andenfjord og fiske i nat. Vi fangede nogle torsk og isinger, og torskene gav vi til hundene men de gad dem ikke rigtigt. Vi fangede også en torsk ved hjælp af Rolfs drone, men linen knækkede netop som jeg fik fat i den så vi fangede den ikke helt rigtigt.
Vi lagde også til inde i bunden og gik tur op langs elven, så jeg var først hjemme ved halv otte-tiden.
Har været på arbejde, så vi spiser først nu.
Asasasfu har lovet Sara en 20'er for at gøre kattebakken rent, men jeg ved ikke om Sara har fået pengene endnu. Da Asasasfu hørte at Sara havde fanget 2 mus nede i hundeskuret, hvoraf den ene var stor og den anden lille foreslog hun at vi skulle kalde dem Laura og Sara. Jeg synes ikke at hun er sjov, men Sara synes at det var meget morsomt.
Har vandet dine planter, tror stadig de lever.
Kærlig hilsen
Laura, Sara og Asasasfu. — sammen med Sara Lennert Jensen.

Så du kan jo nok forstå at jeg hver aften er lidt spændt på, hvad dagen har brugt Laura, Sara og Katten ('Asasasfu')