fredag den 22. januar 2016

Farver i hverdagen

Jeg kan ikke huske, hvad pr det var, men det er mange år siden, at jeg så disse containere, som en håndfuld kunstnere havde fået lov at dekorere.



Det er jo en fantastisk ide, at sende kunst ud og rundt på den måde.
De kommer omkring og ikke kun her i landet.
Hvis jeg havde noget at skulle have sagt, måtte man meget gerne dekorere mange flere containere med flere kunstnere.

Apropos kunst.
Da jeg sejlede hjem fra Nuuk i midten af december var det jo med skib.
Jeg var så lettet.
Så taknemlig over at der på scanningen ikke var nogen udposningers at se i min hjerne og ingen optræk til propper.
Ombord på skibet, solgte man bittesmå billeder, som Augusta Marie Jeremiassen havde lavet (og som jeg købte) og da jeg kom helt og hel hjem, fik jeg fingrene i to plakater lavet af hende.
Det er plakater som er led i en kampagne om st passe på vores bestand af lomvier og jeg skar dem til og tilpassede dem, købte rammer og hængte dem op.


Når jeg kigger på dem, får jeg stadig den samme følelse indeni, som den jeg havde, da jeg sejlede hjem fra Nuuk.

En dejlig følelse; så de betyder meget for mig



I løbet af sommeren, har de unge fået hjælp og lov til at lave noget systematiseret graffiti, hvis man kan sige sådan?

Det er de unge også sluppet ret heldigt fra og de pynterog lyser godt op i bybilledet



Jeg kan godt lide, når der er offentlig kunst.
De viser og giver overskud og jeg ville ønske, at der var mere af det her i byen, men det er nok manglende økonomi og glæde for kunst, der gær at det ikke bliver prioriteret?

1 kommentar:

  1. Hi!
    Jeg og min kone var flere gange i Grønland og we har set billeder fra AUGUSTA MARIE JEREMIASSEN. Nu jeg har set disse i internetet.Jeg vil gerne købe den ene eller den anden billeder. Den skal ikke ske originalen. Det kan også være kopieer. Hvor kan jeg gøre det? Om bord af AUL salg de denne.
    Tak for hjelpe mig og tak for din svar.
    Kære hilser fra Østrig
    Thomas
    min e-mail adress: thomas.wimmer@tgm.ac.at

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.