tirsdag den 18. august 2015

Klude

Jeg hækler en smule.
Næsten ingenting og kun en sjælden gang, for min albue tillader ikke ret meget.
Jeg ville rigtig gerne både strikke og hækle og alt muligt, men albuen siger NEJ på en meget insisterende måde, hvis jeg gør for meget eller for længe, så det bliver til næsten ingenting og næsten aldrig.
Det er der så alligevel kommet to af disse klude ud af

De er så tykke at de kunne bruges som grydelapper, men nu er de altså også så gode som karklude, at de er endt som sådanne. 
Og så kunne jeg prøve et andet mønster i restegaren og den klud blev også fin 

Min afdøde svigermor har nogle gæstehåndklæder. De hænger stadig hjemme hos dem, men jeg kan i sagens natur ikke spørge hende hvor hun har sendes; for jeg har aldrig set hende hækle, men det betyder jo ikke at hun ikke kunne, men hvad ved jeg?? 
Jeg  har efter-anet og gjort efter og hæklet næsten tre i samme mønster i lavendelfarvet bomuld fra Brugsen. Måske de kan bruges som værtindegave engang?? 



Det øverste billede af gæstehåndklæderne viser den rigtige farve.

Nu ved du, hvad jeg laver, når jeg ikke kan lave andet. 

Og nu må jeg hellere lave noget aftensmad i mit nye køkken, mens Jan samler badeværelsetmøblementer 😊

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.