onsdag den 1. april 2015

Lige hvad jeg trængte til

Jeg trængte.

Jeg trængte mere end almindeligt til at komme ud, så da vi havde sendt Sara mod Nuuk med flyveren, sent i går eftermiddags fik vi startet snescooterne og kørte ind i hytten.

Det lyder som om, jeg bare tager afsted uden nogen andre tanker, men hvis sandheden skal frem, så er jeg ikke særlig modig på en snescooter og gør mig gevaldigt mange tanker om nedkørsler og opkørsler, fjordis og is-fod.

Alle de tanker, behøver jeg i virkeligheden ikke spilde hverken tid eller energi på, for det går altid mere end almindeligt fint og jeg skal hverken ventes på (tværtimod) eller have hjælp.

Sådan gik det også i går og vi ankom i det smukkeste vejr.. mere end almindeligt smukt vejr og kunne få skuldrene ned på plads og få vejrtrækningen tilbage i normalt leje.

Den der stilhed, som du ikke finder andre steder i hele verden!

Der er ikke en lyd.

Hvis du går udenfor og virkelig anstrenger dig, kan du måske høre isen, som arbejder sammen med tidevandet, men så  skal du altså virkeligt også spidse ørerne.

Elven er dybfrossen og der er absolut ingen maskiner.

 

Vi tændte naturligvis for skibsovnen og den begyndte da også at klukke lidt samtidig med at den bankede  temperaturen fra 0 grader og op på næsten 30 i løbet af ganske kort tid.

Jan sad med bar mave og drak en gammel dansk og en kop koffein-fri kaffe, mens jeg nøjedes med et par kopper grøn te. Udenfor var der –20, stjerneklart og med en måne, der lyste det meste op.

Vi sov længe, drak kaffe og Jan drog op i fjeldet med salon-riflen over skulderen, men fjeldet var glat og iset, så han kom tilbage til mig og vi nød solskinnet, stilheden og følelsen af at have en evighed for sig.

Inden vi havde pakket helt væk og kommet helt ud af døren, dukkede en bekendt op med sine to døtre og så kunne vi da heldigvis drikke en kop kaffe/te/kakao mere inden der ikke var nogen vej udenom og vi skulle hjem og tilbage til civilisationen.

Jeg håber på flere ture ind til hytten, for jeg trænger til mere fred og frihed og vejrudsigten lover fint vejr, så mon ikke du bliver spammet med flere billeder fra mit lille frirum

(billederne er mobilfotos og du kan klikke dem større)

IMG_2855

 

IMG_2856

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.