søndag den 1. marts 2015

Hvis du har tid i overskud, så

Jeg læser skam stadig alle jeres kommentarer og bliver stadig glad ved for dem, men tiden er hele tiden knap og manglende.

 

Ved du hvad??

Jeg styrter afsted og indtil i sidste uge, skulle jeg nærmest skemalægge al min tid, inkl. mine toiletbesøg for at kunne få enderne til at nå sammen.

Det lykkedes ikke at få mere tid!

 

Det går lidt bedre nu og der er lidt mere luft.

 

…Ikke at jeg er kommet foran.

 

Tværtimod, for al den tid, som jeg manglede til at gøre rent, til at færdiggøre de strikkeprojekter, som jeg har gang i, til at fotografere de fine, fine gaver som jeg fik, da jeg blev fejret, da jeg havde 25 års jubilæum på mit arbejde, til at fotografere de alt for fine gaver, som jeg fik til min fødselsdag i midten af måneden og til at vise de få billeder, som jeg så rent faktisk har taget, den mangler jo stadigvæk.

Jan har fødselsdag på tirsdag og jeg ville jo så gerne nå at gøre rent inden, lave nogle fine kager og samtidig vil jeg jo også nå at komme ud og nyde at det kun fryser –20 grader og er vindstille.

Der er så mange ting, som jeg kunne bruge tid på og der er så mange ting, som jeg burde bruge tid på.

Jeg burde først og fremmest sætte mig ned og skemalægge den kommende tid, så jeg kunne få indhentet tiden, som hele tiden mangler, så jeg rent faktisk kan komme i gang igen med at gøre de ting, som jeg gerne vil og som jeg ved giver det mentale overskud, som skal til for at jeg igen føler at jeg har overskud.

 

Saras kat er nu startet på p-piller og jeg spekulerer på, om den så ikke længere kommer i løbetid?? Der står en masse forskelligt, når jeg søger på nettet efter oplysninger.

 

DSC_5101_2456

DSC_5110_2458

DSC_5114_2459

DSC_5115_2460

DSC_5118_2461

 

Der sætter sig også isblomster på bilruden.. på indersiden og hvis jeg lader være med at tænke på at det er gammel udåndings-luft, som forvandler sig til is-blomster, så er de såmænd meget fine

DSC_5123_2466

DSC_5125_2468

DSC_5130_2472

 

På dumpen/lossepladsen er der et stort og fint projekt igang med at forvandle madaffald til kompost. (Jeg har ikke fundet ud af, hvad komposten iøvrigt skal bruges til, når vores madaffald engang er blevet forvandlet til muld, men der er jo muligheder nok.)

Der er artikler om projektet blandt andet her, her, her, her og her.

Desværre ender noget af madaffaldet udenfor,- frit tilgængeligt for måger og ravne.

Jeg synes jo, at der skal være en naturlig begrænsning af føde for mågerne/ravnene og ikke mindst for de mus, som vi i perioder her i byen har været plaget af, men måske er det bare mig??

DSC_5141_2478

DSC_5148_2481

 

Hvad jeg har brugt min tid på??

Nåeh.. jeg har udover, at jeg går på arbejde og forsøger at passe mit hjem, også brugt al for meget psykisk tid på at forberede et foredrag, som jeg holdt, et par møder, som skulle holdes og så er jeg i gang med at gentage et projekt på mit arbejde og det tager lidt for meget af min fritid.. så hvis du har et par timer i overskud, så send dem i min retning, for jeg har brug for flere timer i døgnet lige for øjeblikket

6 kommentarer:

  1. Kan godt lide du skal planlægge dine toiletbesøg for at få enderne til at nå sammen....... får nogle underholdende billeder på nethinden...<

    Ud over det: Ro på, frue. Du skal passe på dig selv og på at du ikke løber livet af dig.
    Elsker billederne af katten. Den er lige så rundstrikket som vores Pascal (der desværre forsvandt for et halvt år siden), undtagen på øjnene. Den ser sød ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg smilede også lidt, da jeg tænkte og skrev sætningen, men faktum var, at jeg virkeligt ikke havde meget tid i overskud... ;-)
      Vores kat er et meget værdsat familie-medlem

      Slet
  2. Det var nu dejligt at du fandt tid til at fortælle os løst og fast ud fra dine gode billeder og hyggeligt at hilse på dig. Flere timer har jeg desværre ikke - ellers måtte du gerne låne dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er så mange ting, som jeg gerne vil gemme i min digitale dagbog, så jeg ikke glemmer dem, men tiden er knap for tiden. Jeg håber selv, at jeg meget snart får mere tid til at skrive dem ind og tak i lige måde. Det var sjovt, at få sat ansigt på nogen af alle jer, som kommenterer herinde

      Slet
  3. Jeg synes også at det var sådan en god oplevelse at hører dig fortælle og se dine billeder på stor skærm. Jeg håber du finder tid til meget mere på denne blog. Kærlig hilsen Britt ( hende med hønsene)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Britt og tak for hønsene, som nu står i mit stuevindue og holder øje med både, hvad der sker ude og inde,- sådan som rigtige høns gerne vil

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.