tirsdag den 10. februar 2015

Og stormen fortsætter…

Der er altså bare ikke ret mange dage uden blæsevejr heroppe for tiden.

Det blæser noget nær konstant.

Arrrhg!

Jeg er fuldstændig og aldeles træt af blæsevejr.

Et er at det blæser stort set hele tiden, men når der så fryser omkring –15 grader, så føles det jo som –20 og så er det lige pludseligt ikke så sjovt længere.

Jeg kan godt klare, hvis der var –20, hvis der bare ikke blæste.

Det der blæsevejr gør altså bare noget ved ens humør og energi  og det er ikke positivt.

1

2

3

4

5

6

Det sne, som falder og der falder såmænd rigeligt, bliver flyttet rundt på og får ikke lov at lægge sig til hvile nogen steder, men bliver blæst hårdt som granit og bliver glat som en skøjtebane.

 

Nå, men så kan jeg da heldigvis smutte over på Taseralik om fredagen efter arbejdstid og drikke kaffe med mine to søstre.

Dét er altså bare positivt, at de begge er indenfor rækkevidde.

Hvad det angår, så er jeg et puttedyr, en trygheds-narkoman og et vanemenneske, som helst omgåes folk, hvis ubetingede kærlighed jeg ikke et sekund behøver at tvivle på.

cj

dudi

lena

 

I overmorgen skal jeg holde et slags mini-foredrag om mit liv her i byen.

Jeg har stort set aldrig levet andre steder .. altså bortset fra de tre år jeg boede i Viborg og de sammenlagte 8 år, hvor jeg boede i Nuuk, så jeg sidder foran min computer og væver rundt og kan ikke finde på noget som helst fornuftig at skulle sige.

Jeg formoder, at jeg skal fortælle om de forskelle der er ved at bo her og at bo fx. i Danmark… men jo mere jeg sylter rundt i mine tanker, jo mere forvirret bliver jeg.

Måske jeg skulle lukke ned for alt andet og få skruet op for koncentrationen!

Go Dorthe!

6 kommentarer:

  1. Det ser koldt ud......Meget flotte billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var og er stadig meget koldt heroppe for tiden, men det får jo en ende en dag.. trøster jeg mig med

      Slet
  2. Hej Dorteivalo
    Det var så fint at møde dig in person... og høre om dit liv i Grønland,
    og det var en stor oplevelse at se dig med din fine dragt på og høre historierne om traditionerne der. Sisimiut og Grønland har været en stor oplevelse og du gjorde oplevelsen ekstra god og spændende.
    1000 tak skal du ha - kh Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg rigtig glad for at høre Vivi og tusind tak for gaverne

      Slet
  3. Godmorgen Dorthe, det er søndag morgen i strålende solskin og med isblomster på mit vindue. Nu er det allerede over en uge siden vi kom hjem fra Grønland. Sikke en uge, det var bare sådan en god og spændende ferie. Jeg er stadig så glad for at mødes med dig. Det havde jeg set frem til, jeg føler jo at jeg kender dig lidt, og du aner ikke hvem vi andre er der følger din blog. Dit foredrag var super og du havde stof til flere, havde vi bare haft en uge til. Jeg vil ønske dig en rigtig god søndag. Kærlig hilsen Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at I fik noget ud af mine små hverdags-beskrivelser, som ligner jeres og så alligevel ikke. Det var også rart for mig, at se nogle af jer, som følger mig herinde. Det glæder mig, at I havde en god oplevelse heroppe

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.