søndag den 5. januar 2014

Udfordringer

Jan og jeg sad og snakkede om alt mellem himmel og jord over morgenkaffen og vi kom til at snakke om, at vi alt for sjældent, synes vi selv, tog billeder i forhold til tidligere. Fastholder øjeblikke.

Dét vil vi gerne lave om på begge to i 2014.

Jeg, for  mit vedkommende er blevet for doven til at medbringe mit store kamera og tager alt for mange (synes jeg selv) snapshots med min mobiltelefon.

De bliver ikke særligt gode og er for mit vedkommende et udtryk for “dovenskab”.

Mobilfotos fra i forgårs

modøst

sol

Jeg er kommet ud af vanen og vil gerne ind i den igen.

Billeder er med til at fastholde minder, hjælper os til at huske hverdage, fester og begivenheder og vi vil gerne huske både stort og småt, men vi skal vist have et spark, så vi har udfordret hinanden og har snakket om, at vi skal have et ugentligt tema for at komme ind i vanen med at have kameraet på os.

Hvad synes du at uge 2/2014 udfordring skal være??

7 kommentarer:

  1. Det vigtigste et at tage billeder... og det bedste kamera er det man har med!!! Selvfølgelig er DSLR da bedst, men hvor ofte vælger du at have det med? Du skriver det jo selv...
    Jeg bruger mit mobilkamera rigtigt meget! (Samsung Galaxy S4) og vælger mobil ud fra kamera kvalitet.
    Beskæring og valg af motiv er du bare god til.. Jeg nyder dine billeder.... uanset!
    Tema.. Himlens farver... De er forrygende deroppe hos jer ... på alle tider af året og døgnet!

    SvarSlet
  2. Hej Dortheivalo, Det lyder lovende. Mon ikke der er andre en mig, der savner hundebillederne? Det er i hvert fald mit forslag til ugetema på et tidspunkt.
    Mange hilsener fra et 4 grader varmt Vestsjælland

    SvarSlet
  3. Hej Dortheivalo
    Jeg nyder alle dine billeder, nyder sneen, skudte ryper og ikke mindst dine nordlysbilleder!
    Men billederne fra sangaftenerne, hytten og...jeg synes i det hele taget du har en god pen, gode tanker og ser altid frem til et indlæg! Godt nytår!

    SvarSlet
  4. Billeder fra dagligvarebutikker (gerne med priser), offentlige kontorer og busser.
    Den slags vi der bor langt væk aldrig ser- dagligdag.
    Hilsen Michael

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig er der forskel på billeder taget med et godt kamera og billeder taget med mobilen. Men det vigtigste er at få taget billederne i det hele taget. Og jeg nyder også altdi dine billeder, uanset "værktøjet".

    SvarSlet
  6. Hej Jeg nyder gensynet (gennem dine billeder) med sisimiut, da jeg for år tilbage boede der i 3 år m 14 slædehunde og tilhørende båd for fiskeri til dem. Især naturbillederne fra 1. fjorden glæder mig.Fortsæt endelig :) Niels

    SvarSlet
  7. o så vackra bilder jag tygker om din blog hälsningar från Lovisa Findland.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.