fredag den 3. januar 2014

I min hoveddør

Nordlys..

Dét burde alle mennesker opleve mindst een gang i deres liv.

Mindst een gang! Og kan det kun opleves een gang, bør det være nordlys, som det jeg stod og beundrede helt alene ude i vores hoveddør her til aften.

Det varede i et langt åndeløst øjeblik og så var det stort set væk igen, så mine indstillinger på kameraet blev lidt sløsede, ukorrekte, men du kan stadig se, hvad jeg mener, kan du ikke?

1

2

Når jeg ser nordlys af denne slags, som bølger sig hen over himlen, forventer jeg næsten at der lige om lidt, fra himlen lyder et stort musisk værk af himmelske dimensioner, til at ledsage det smukke lysshow.

4 kommentarer:

  1. Forrygende flot. Jeg drømmer også om at opleve fænomenet, som en syddansker kun har fra tv'et ledsaget af svisj, svusj og shuiish lyde. Undrer mig altid over at naturen ikke kan gengives med naturens lyde... eller lydløshed!
    Men jeg kan også følge din tanke om et musisk epos til det storslåede syn!
    Tak for synet.... Jeg drømmer videre!

    SvarSlet
  2. Super gode billeder. Jeg har selv oplevet Nordlys sammen med en halv skoleklasse ude i Gabas hytte i 2004. Det er en oplevelse, man kan leve på længe. Som du skriver, er det noget alle burde opleve😀

    SvarSlet
  3. PS. Tak for en blog med flotte billeder og gode iagttagelser fra dit flotte land og når du besøger andre steder. Du er god til at sætte tanker i gang hos os andre med dine til tider skarpe iagttagelser. godt nytår fra Nina Borup Hansen, Vallensbæk

    SvarSlet
  4. Åh, ja! Jeg har set nordlys mange gange, også i Qaarsut og Tasiilaq. Men aldrig så fantastisk som i Sisimiut. Jeg plejede at sige, at jeg stod i den største og smukkeste katedral, der fandtes - og sådan synes jeg stadig, det er. Tak for poesi, både i ord og billeder! KH, Dorte H.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.