søndag den 17. november 2013

Gratis motion og frisk lufr

Sangen lyder, at der intet i verden er så stille, som sne, men når den bliver ledsaget af mig og min skovl, er der nu masser af lyd på. Lyde i form af aaarghh, uuuff, øv, æv og en masse banden.

Nogle ville mene, at jeg kunne lade det ligge, men jeg forsøger, måske forgæves, at komme til bunds i vasketøjskurvene og da jeg ikke har tørre-kapacitet nok indendøre, skal jeg have tørresnorene i brug, som er udenfor på altanen og skal jeg ud til tørresnorene, skal jeg have flyttet sneen for at komme ud til dem.

Jeg har helt opgivet at holde vores indkørsel fri for sne og parkerer disse dage bilen nede hos naboen, som har givet lov og så må jeg ringe efter en bulldozer, når der er en længere pause i snefaldet. Lige nu er det sisyfosarbejde af den allerkedeligste slags.

Kun en god ting er der at sige om snerydningen; jeg får frisk luft og et minimum af motion.

Igår, da sneen stadig lå højt og op ad vinduerne

igår

igårindenskovlen

Efter jeg i over en hel time havde gang i skovlen

skovlet

men det har sneet hele natten,

tilmorgen

blæst og mit vasketøj er nu halvvejs frysetørret

mitfrosnevasketøj

Om ca 3 maskinvaske, kan jeg se bunden af vasketøjskurven, men jeg skal vist lige ud og skovle lidt sne for at kunne tage det halvtørre vasketøj ind, inden den lovede og meldte snestorm finder frem og lur mig om ikke den vil koncentrere sig mest om min altan, indkørslen og smide al den sne, som den har samlet op i byen, ude foran hoveddøren?!

9 kommentarer:

  1. Ohhhh en masse sne:D
    Smukt er det altså - også selvom det er træls.....
    Sisimiut i vintertøj ville jeg gerne opleve:-)
    I DK går landet næsten i stå blot der falder er par cm sne:P
    Knus

    SvarSlet
  2. Ohhhh en masse sne:D
    Smukt er det altså - også selvom det er træls.....
    Sisimiut i vintertøj ville jeg gerne opleve:-)
    I DK går landet næsten i stå blot der falder er par cm sne:P
    Knus

    SvarSlet
  3. Hvor er Olsen? Har han virkelig ingen kompetence i snerydning? - Nå men smukt er det og gode kræfter til dig, Dorte. - Jeg var ved stranden og gå tur idag. Vidunderligt vejr - og en fuldmåne, der betager. - Tænker gode tanker til jer - også mens Jan og JE nyder hinandens selskab i DK. Vi ville gerne have hilst på Jan, men det lykkes ikke. Godt, at familien kan samles. Kærlige tanker og gode hilsner - også til dem uden store overarme. Faster K. og onkel E.

    SvarSlet
  4. Ohhhh en masse sne:D
    Smukt er det altså - også selvom det er træls.....
    Sisimiut i vintertøj ville jeg gerne opleve:-)
    I DK går landet næsten i stå blot der falder er par cm sne:P
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes lige akkurat at der er rigeligt med sne for øjeblikket, men det skyldes nok mest at jeg er træt af at skovle. I Danmark er man jo ikke i samme grad forberedt til de store mængder, som man er heroppe og derfor går der nok lidt panik-stemning i folk, når der falder meget?!

      Slet
  5. Overdækket terrasse, må være løsningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jooooeh, eller jeg kunne lade det ligge, men nu skulle jeg jo bruge tørresnorene til mit vasketøj, så det var lidt nødvendigt at få fjernet sneen :-)

      Slet
  6. Hold da helt op en gang sne i får for tiden. Om ikke andet så får du da trænet armene.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.