tirsdag den 20. august 2013

Lykken er..

Kender du ugebladet Søndag?

Der er altid den der tegning med “Lykken er…”

 

I går, da jeg fik fri fra arbejdet, inviterede Jan mig ned på byens nye café,

1

hvor han gav iskaffe.

 

Dén iskaffe burde ganske enkelt forbydes lov, for den er afhængighedsskabende i samme grad som hårde stoffer og strik.

2

Den smager så forbandet godt og jeg kunne med lethed og helt uden besvær bælle de første 3 krus i mig uden at blinke, men jeg har indtil videre taget den stykvis.

Vi sad og nød tosomheden, friheden og hinanden i et kort øjeblik, inden pligterne igen kaldte og brød fortryllelsen.

Kommer du til byen engang, burde du smutte ned og smage den iskaffe og jeg er ret så sikker på, at du vil give mig ret i, at den er ikke mindre end god.

3

Lykken var for mig i går at sidde og nyde den gode iskaffe uden at skele til den samvittighed, som råbte op om kalorier og manglende vægttab i selskab med min livsledsager i et kort, stille og næsten ubevogtet øjeblik.

Hvad er lykken for dig??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.