tirsdag den 20. august 2013

Kød i fryseren

Jan tog afsted i lørdag aften sammen med Lenas mand og sin bror,

j1

gik på rensdyrjagt søndag formiddag

j2 

og kom hjem akkurat til aftensmaden, som bestod af nyfanget, kogt torsk, som jeg havde været ude og fange om dagen.

Nu har vi en smule mere rensdyrkød i fryseren, som også skal fyldes med torsk og lidt senere på efteråret med friske laks, som vi kan købe på brættet.

Jeg holder meget af tanken, at vi stort set kun spiser det, som vi selv har fanget og meget sjældent køber kød eller fisk; så ved jeg, at dyret ikke har lidt overlast ved at have været spærret inde under trange, uhumske forhold i sin levetid og at det har levet frit ude i naturen og spist føde, som ikke har været dyrket med medicin, pesticider og andet skrald.

Jeg kan jo selvfølgeligt ikke styre, hvad der ligger i luften eller i havet i og omkring, hvor dyret har levet, men det har været et frit væsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.