fredag den 21. juni 2013

Samuels musikalske overraskelse og ankomst uden toilettasken

Når man skal ud og rejse, synes man jo at man skal nå så meget, huske så meget og gøre så meget.

Sådan har jeg det ihvertfald.

Før i tiden gjorde jeg rent og rydde vildt op, når jeg skulle rejse, kun for at skulle gøre det igen, når jeg kom hjem, for uanset om man er hjemme eller ej, vokser støvet i ens hjem og jeg føler altid en underlig trang til lige at ville lægge en hånd på hjemmet, når jeg er tilbage, for at føle at jeg er nået helt frem og er tilbage, så derfor er jeg holdt helt op med at gøre rent og husker mig selv på at det eneste, som i virkeligheden er vigtigt at få med, er passet, billetten og dankortet.

Jeg er helt holdt op med at gøre hovedrent, når vi skal rejse på ferie og de som skal passe hus, planter og andet, må jo selv gøre noget ved rengøringen, hvis de ikke synes, at de kan være i mit hjem uden at det er decinficeret inden de ankommer..

Man kan klare sig med meget lidt og alt andet lige, skal vi jo “kun” til Danmark, hvor der er butikker og hvor de fleste forstår dansk.

Det ser jo faktisk ganske anderledes ud, hvis vi skal ind i hytten, hvor det er besværligt, tidskrævende og en hel anden snak, hvis man glemmer fx. sin tandbørste.

Dér kan du ikke gå nogen som helst steder hen og skaffe dig en ny, så enten undværer du din tandbørste eller så må du tage hele vejen hjem igen.

Klog af skade pakker jeg min kuffert meget let, når jeg rejser til Danmark, for jeg får som regel kun brugt ganske lidt af det, som jeg har medbragt og får altid købt lidt tøj, som oftets er mere passende for vind, vejr og omgivelserne jeg befinder mig i, men jeg plejer nu at huske at tage min toilettaske med, men desværre ikke denne gang.

Den ligger nu derhjemme og er til ingen verdens nytte og der ligger den sikkert godt?!

I dag måtte jeg så ud og købe lidt ind; en kam, en creme, en pincet, en elastik til håret og andre småting, som jeg ved at jeg kommer til at mangle og så er skaden da heldigvis heller ikke større.

Simon havde taget fri i går, for at kunne være sammen med os i de par timer, hvor vi var inde i Kangerlussuaq og det var dejligt at se ham.

sjø

Han ser glad og tilfreds ud og så er hans mor jo også glad.

simon

Vi ankom meget, meget sent.. eller måske skulle jeg hellere sige meget tidligt i morges, for flyet til Danmark var næsten en hel time forsinket og af een eller anden grund kom vi sent ud på de danske veje og ankom først farfar kl 03.30. Vi listede os stille ind og lod ham sove og sov så ellers selv længe i morges.

Vi fik nye æg og der stod en skål med friske jordbær, som også blev spist både med og uden mælk/fløde.

Det føles som luksus at spise nye danske kartofler med friskklippet purløg til aftensmad og selvom vi er lidt rundtossede over tidsforskellen på 4 timer og det sene tidspunkt vi kom i seng, har vi holdt nogenlunde ud i dag.

Til aften tog vi ned og hørte Samuel spille solen ned og jeg blev mildest talt overrasket og meget rørt, da han pludseligt begyndte at spille den grønlandske national sang.

Det skal lige tilføjes at Samuel og jeg har haft lidt mailkorrespondance i løbet af foråret, hvor han spurgte om han måtte bruge een af mine billeder af ham til en plakat og det måtte han naturligvis og han var jo godt klar over at vi skulle komme til Hvalpsund denne sommer, men at han ligefrem havde øvet sig på den grønlandske nationalsang, havde jeg ikke forventet.. og at han så spillede den lige netop i aften, hvor det i dag er Grønlands national dag.

(Du kan høre, hvordan Grønlands nationalsang lyder ved at klikke på billedet af Samuel)

samuel

familie

Det er ekstremt fugtigt hernede i Danmark i forhold til hvad vi er vant til og det bliver jo ikke bedre af, at det regner.

Faktisk er der lovet regn, regn og atter regn den kommende tid, men så er det godt at mit indkøbte garn fra Garnudsalg var kommet og at jeg kunne slå op til en ny “gåseøjne”.

Jeg har købt en bog, som jeg har forventninger til og så skal jeg såmænd ikke bede om ret meget mere.