tirsdag den 23. april 2013

Det’r bare influenza

Jeg ved da godt, at det bare er en fæl omgang influenza jeg holder mig og at det langt fra er livstruende.

Lige om lidt er jeg ovenpå igen og denne uge med feber og ondt over det hele vil være glemt, men jeg er så træt af det, så du ikke drømmer om det.

Jeg er træt af ikke at kunne sove mere end et par timer ad gangen om natten, er træt af at hoste mine lunger halvvejs ud af kroppen, træt af at være stoppet i hele ansigtet, træt af at det gør ondt i hver en muskel, træt af at enten ryste af en gennemskærende kulde eller at tap-svede og ikke mindst træt af at have dårlig samvittighed overfor arbejdet… Heldigvis er mine elever i praktik, så der er ingen, der sådan lige står og mangler mig, men alligevel.

Lige om lidt skal jeg til læge.

Jeg vil have tjekket mit venstre øre og lyttet til min lunge.. bare for en sikkerheds skyld for begge dele gør altså mere ondt end resten af kroppen og måske mine ansigts-hulrum kan tjekkes ved samme lejlighed (kan de mon det??) jeg er bange for at jeg har fået øjenhule/kæbehule/bihule-betændelse.

Nu må det gerne snart gå i den anden retning

1 kommentar:

  1. Denne *opskrift* her, bruger jeg når der er optræk til lidt snue og det er nu mange år siden jeg sidst var forkølet :

    1 tsk. tørret timian
    1 tsk. tørret rosmarin
    1 brev kamille te ( ell. tørret kamille blomst )

    Disse tre dele blander jeg sammen i et tefiler og lader det trække et par min., når teen er tilpas tilsætter jeg 1 tsk. honning.

    Du kan prøve det når / hvis du er løbet ind i en forkølelse.

    God bededags ferie til dig og dine :o)
    Tak for kikket.
    Hilsen fra Bente ( DK )

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.