søndag den 14. april 2013

Detaljer og søndagsnydning

I morges besluttede vi at vi absolut ingenting ville lave, ingenting ville haste efter og absolut ingenting skulle lade os stresse over.

Morgenkaffen blev drukket i god ro og orden, mens nettet blev blev endevendt for nyheder.

Vi kørte ud og endte hos min far, som var alene, da min mor var på sygehuset og mens kaffen løb gennem filteret i deres kaffemaskine, kikkede jeg gennem mit makroobjektiv i deres hjem og selvfølgelig fandt jeg nogle blomster at nærstudere.

Jeg kom i tanke om, at een som jeg kender via facebook, var oppe hos os for et par uger siden.

Det var første gang han kom hos os og det første han spurgte om var, hvor alle mine blomster var….

Hæhæ.. jeg har lige for tiden ikke en eneste blomstrende plante og skal sandheden frem, så har jeg faktisk ikke ret mange planter og da slet ikke nogen som blomstrer, så lystigt og ivrigt som min mors.

De bliver til gengæld tit og meget ofte fotograferet og måske min ven blev lidt skuffet, da han konstaterede at der ingen blomstrende planter var hjemme hos mig?

Og lidt sjovt for mig at konstatere at det var det, som han havde bidt mest mærke i at jeg fotograferede.

I dag blev hawaii-blomsten, som stadig står i blomst hos min mor, fotograferet

1

3

4

13

DSC_4899_2135

ligesom kaktussen (jule/påske/november?) også blev foreviget.

5

6

 

Og for at det ikke skulle blive for ensformigt kikkede jeg mig om efter noget andet at fotografere, men kunne ikke rigtig finde noget inspiration, til trods for at der er nok at fotografere hos mine forældre

7

8

9

10

11

Min far havde skam købt en kage i formiddags, da han hentede rundstykker og vi har tit fået den i de weekender, hvor vi kommer og drikker eftermiddagskaffe hos dem.

Den er rigtig, rigtig god og måske hedder den en mandeltærte?  Der er ihvertfald mandler ovenpå og konsistensen er blød, cremet og sød

14

Min far sad og snakkede med Jan om et eller andet teknisk og jeg gad ikke engang forsøge at forstå, men jeg tror nu heller ikke de savnede input fra min side i det emne.

Jeg forsøgte at fange min far med kameraet,

far

men enten er han bevidst om at jeg sidder og knipser løs og ikke bryder sig om det eller så lukkede han øjnene med vilje Smiley

 

Der var mere end almindeligt varmt ude i deres vinterhave, hvor solen skinnede ubønhørligt ind.

Jeg havde både undertrøje, uldsjal og håndledsvarmere på og det blev alt for meget.

Håndledsvarmerne er forøvrigt nogle af de allerallerførste, som jeg strikkede med perler i.

De er strikket i tynd lanolin-garn og siden er der kommet langt mere end tyve til samlingen af håndledsvarmere både med og uden perler.

12

 

Det er mandag i morgen.

Jeg har mest lyst til at holde en lang ferie.

Eller at der var 14 søndage som denne i en lang ug ubrydelig række.

Jeg trænger og jeg tæller dage ned til sommerferien, men jeg må holde ud lidt endnu og så bare glæde mig over at der kun er 5 arbejdsdage i en uge

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.