lørdag den 23. februar 2013

Omkring hav og havn og lidt om ingenting

Solen hænger oppe på den blå, klare himmel og frister til at man går ud, hvilket jeg så gør.

Jeg har det ene uldlag ovenpå det andet for at holde varmen, for jeg er kuldskær og der er meget koldt.

Mens vi kørte ude mod lufthavnen snakkede vi om, at al den sne, som faldt for et stykke tid siden er blæst væk, men vi mindes ikke at det har blæst så meget, at det har skullet kunne flytte al den sne, men måske vi bare ikke har lagt mærke til det?

Det har så gjort, at rævesporene, som før var huller i sneen nu buler op af sneen.

Det ser sjovt ud, synes jeg og jeg har garanteret også set sjov ud, da jeg lå på maven med mit makroobjektiv for at få sporene fotograferet helt tæt på.

I modlys og i medlys:

forhøjet

spor

Jeg lokkede Jan til at tilbringe ualmindeligt lang tid sammen med mig nede ved havnen.

Fuglene trængtes ved iskanten og virkede ikke videre energiske

1

2

3

4

5

6

og jeg fik 300mm objektivet op af tasken for at fotografere de bevingede.

Jeg er ualmindeligt glad for at jeg ikke arbejder udendørs disse dag. Det er så koldt, så koldt og jeg tænker på, hvordan fanger og fiskerne holder varmen?

asm

En jollefisker kom sejlende i sørøgen

jollefisker

og hans jolle var noget overiset da han lagde til i den næsten frosne havn

både

overiset

I een af kutterne har de hængt torsk til tørre.

torsk

 

Det er sjovt at se isens mønster, når den begynder at fryse til.

En edderfugl har lagt sig til rette og jeg er tænker at det må være koldt for maven at lægge der

tallerkenis

tidevandslinie

Og lige inden solen synker i havet, ser sørøgen så flot ud, men jeg skal ikke ud i den

ligeindensolbortgang

 

 

I morgen viser jeg dig pungen fra i går, syet i sælskind.

Det blev ikke ubetinget godt, men så blev det da prøvet.

hjemad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.