torsdag den 13. december 2012

Ikke et ord om rengøring

I virkeligheden har jeg ikke så meget at berette om, medmindre du vil høre om min rengøring af overskabene, badeværelset og min marathon-oprydning på “mit” værelse.

Nej, det tænkte jeg nok, at du ikke gad at høre om.

 

Jeg har slået masker op til en julegave, men jeg har allerede strikket forkert og jeg tror heller ikke, at du gider at høre mig gentage de eder og forbandelser, som lød da jeg fandt ud af det.

 

Nå, men så kan jeg vise dig nogle gamle billeder og et enkelt nyt.. og måske fordi jeg har været til foto i aften, er jeg en smule provokerende og rebelsk?

Jeg kan vise dig nogle billeder, som jeg tog af en Mikkel.

Mikkel er barnebarn til en kvinde, som er gammel, meget gammel veninde til mine forældre. Hendes mand er naturligvis også deres ven.

Mens jeg gik på gymnasiet i Viborg, kom jeg tit hos dem, holdt weekend, ferier og forlængede weekender og senere, da Simon blev født, var Mikkels mormor en stor støtte for mig, når jeg trængte allermest.

Mikkel er studerende her i byen og han gad at sidde model for mig, mens jeg øvede mig med lyset.

Jeg har meget at lære endnu, men han sidder heldigvis gerne model  igen, siger han.

5

2

Jeg kan se på mine billeder, at jeg faktisk skal bruge mindre lys og det skal jeg så øve mig lidt i… sagde hende, som stort set ikke ser noget dagslys for tiden

Laura sad også lidt foran mit kamera, men det er det samme problem

laura

laaluutiga

Der er for meget og det er brugt forkert, men det kan der rettes op på, ligesom jeg kan rette op på det strikketøj, som ligger nede i tasken og er lidt forkert.

 

I fredags, mens vi kørte en tur rundt i byen, legede jeg med Jans kamera.

Jeg ville fange det blå lys og farven fejler ikke rigtig noget.. som noget af det eneste

blå

Og som du kan se, blæste der lidt

lufthavnen

I aften til foto-undervisning, skulle vil lege med lys og det kom der dette ud af:

cirkel

og

hjerte

Og så slutter jeg af med at vise nogle Lucia-brude, som mest ligner spøgelser.. gå gennem min skoles gange.

luciaspøgelser

Det er lidt bevidst, at jeg valgte at håndholde med for lav iso og for lang lukkertid for at sløre og det skal jeg da lige love for lykkedes.

Nu slap du for at høre om min overskabs-vaskning og om, hvor ulækkert fedtet, der var blevet, du slap for at høre om badeværelses-rengøringen og du slap endda også for at at høre om, hvor god jeg er til at rode, når jeg slippes løs for at finde på noget kreativt at lave.

 

Kan du have en god fredag

2 kommentarer:

  1. Wauh, super billeder. En overbelysning kan jo godt virke flot, det syntes jeg at det gør i dit tilfælde. Billedet af Mikkel er rigtig godt, også fordi han er så lys i huden. De blå-billeder er skønne pga farven, man kan nemt forestille sig stemningen.
    Lysbillederne er ret sjove - det har du gjort godt!!!!
    Ha' en god aften.

    SvarSlet
  2. Det er virkelig nogle gode billeder! Jeg har ikke forstand på lys mv., så det kan jeg ikke udtale mig om, men som mening mand kan jeg ikke se, at der er noget galt med belysningen, så keep up the good work! :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.