mandag den 10. december 2012

Forud med lektier

Jeg har lavet lektier i god tid, men jeg laver det højst sandsynligt om, inden jeg afleverer.

Lektier til fotokurset på aftenskolen på torsdag.

Lektierne går ud på at tage et sort/hvid billede.

Vores lærer sagde/skrev:

“Opgaven til torsdag d. 13. december.


Tag billeder i sort-hvid direkte i kameraet (jpg) eller fremkald billeder i sort-hvid i et billedbehandlingsprogram (fra enten jpeg eller RAW).
Tænk på luminans-snakken vi havde i undervisningen, så I ser kontraster i farverne frem for kun i lys og skygge.

Med andre ord:

Tænk på en verden fuld af farver som en verden fuld af lysforskelle der kan blive til kontraster og gråtoner i et sort-hvid billede.


Tag 1-3 billeder med hver.”

 

 

Måske jeg kunne de første billeder kalde det en kladde?

 

En prøve og en test for at se, hvor det er jeg vil hen og måske bare for at prøve?

 

Jeg lokkede Laura og hun var heldigvis tålmodig med mig.

lalj

Lyset blev stillet frem og tilbage og der blev skruet op og ned.

laura

Der blev stillet på kameraet for at se virkninger og indimellem forstod jeg ikke en lyd.

lauraa

For at forstå, må jeg have kameraet frem igen og så håber jeg på velvillighed, tålmodighed og overbærenhed.

selvportræt

Gider du at komme og sidde model for mig, mens jeg øver mig, bander lidt, flytter rundt på lys, på dig og på tålmodigheden?

1 kommentar:

  1. Ja, det vil jeg gerne, jeg skal bare have dækket transportudgifterne ;-))
    Dejlige billeder - et eller andet har du da forstået, kan jeg se.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.