onsdag den 5. december 2012

Blandet

Jeg så at Jan tog et billede i dag.

3911

 

Billedet er til i morgen, hvor vi skal til foto og da jeg åbnede kameraet og kiggede hans billeder igennem, fandt jeg også dette billede fra d. 24. november.

Det er et dejligt billede, hvis du spørger mig.

gammelt

 

Jeg har ikke taget billeder til i morgen.. endnu. Jeg har ikke fået lavet lektier.

Vores lektie går ud på, at vi skal tage et billede uden brug af auto og det handler naturligvis om, at der er mange, som tager billeder på programmet auto.

Jeg tager næsten alle mine billeder blændeprioriteret, men lektien gik ud på, at vi ikke måtte billedbehandle og ikke måtte skyde om.

Jeg har jo haft mit kamera i rigtigt mange år, så jeg regner med, at jeg kan lave lektier i sidste øjeblik i morgen, hvis ellers jeg kan huske det. Motivet er frit og måske det er den største udfordring for mit vedkommende, for hvad skal jeg dog fotografere?

 

Jeg var på café i går sammen med min mor og Lena.

På café Taseralik. Der hænger en fin udstilling af forskellige kunstnere og især disse to billeder taler til mig med farverne og de abstrakte former

abstrakt

og så kan jeg ikke stå for de bittebitte små malerier, som hænger samlet i en stor billedramme.

De små malerier er småtterier, som har måttet kræve en hulens masse tålmodighed

mini

Det krævede også tålmodhed og rummelighed, at sidde og kigge på dette skæve juletræ. Jeg havde sådan en lyst til at rette op på det, men det skal jeg jo ikke blande mig i.

skævt

og så skal dagens billede altså være billede af dette hus.

Alle i byen har en mening om lyskæderne på huset (det er et dobbelthus og der bor en familie i hver sin del), men jeg er overbevist om, at hvis beboerne bare een jul glemte at tænde for lysene, ville vi alle sammen savne de mange lyskæder.

udepynt

Nu vil jeg vralte ned til kor sammen med Laura.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.