torsdag den 29. november 2012

Se lyst på hverdagen, når lyset forsvinder

Det er torsdag og jeg fik tidligt fri.

Det trængte jeg også til og det tror jeg helt bestemt også at mine kollegaer gjorde.

Ovenpå dage med regn, rusk, tø og slud, har det sneet og sneen har lagt sig oven på det isglatte lag af beton hård is, som kom med regnen.

Sneen har dog gjort, at vi nu kan gå nogenlunde normalt igen uden af skvatte omkring for et godt ord, at vi kan stå fast på underlaget og at det ikke længere er med livet som indsats, når vi bevæger os ud.

Sammen med sneen, dukkede solen minsandten også op.

Den nåede lige op over horisonten og sendte gyldne toner afsted ind over havet og videre ind over land.

Ikke mange stråler og ikke kraftige stråler, men tiltrængte stråler, som lyste lidt op indeni.

 

Jeg skyndte mig hjem for at hente mit kamera, da jeg godt kunne se, at mit mobilfoto ikke stod mål med mine forventninger

mobilfoto

og så slog igen et smut udom sydkvarteret for at se den sjældne gæst.

sol

Den stråler gav genskin i nogle af vinduerne og lige om lidt, sukker jeg næsten med garanti efter mere, for lige om lidt er den endnu sjældnere end nu.

genskin

Den forsvandt ind bag skyerne og så kunne jeg ligeså godt køre op til min mor, som har hele to november-kaktusser, som blomstrer.

Selvom dagene indimellem er træge og lange, minder jeg konstant mig selv på alt, hvad der er af positive ting at minde sig selv på.

Jeg forsøger, og det er med hiv og sving, at passe på, ikke at gå i selvsving i pessimisme og negativitet.

Problemerne bliver set, konstateret og registret og ikke alt er rosenrødt, sødt eller lutter lagkage, men der er absolut ingen grund til at holde fokus fast på alt, som dræner for energi, tapper for det gode humør eller på anden måde sender mig ind i et sort hul.

Jeg vil glædes og være glad. Jeg vil have energi og være optimistisk.

Jeg vil glædes over de ting, som der er at glædes over og når jeg ser mig omkring er der nok, at se.

Min mors kaktusser foreks.

nk2

nk3

nk4

nk6

nk5

Nu vil jeg drage afsted til aftenskolen, hvor jeg forhåbentligt lærer lidt om fotografering og får lidt inspiration.

Kan du have en fortsat god aften

1 kommentar:

  1. Igen tak for smukke billeder. Jeg kan godt forestille mig, at man skal være meget bevidst om ikke at blive suget med ned i mørket, når det sådan er der så længe. Men du har jo helt ret - man kan gøre rigtig meget selv for at undgå det. Her har vi fået syv snefnug og to graders frost - det er jo andre forhold må man sige:-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.