søndag den 28. oktober 2012

Jeg vandt alligevel det bedste…

Hvis jeg havde vundet den allerstørste gevinst i lotto i går, havde jeg chartret en flyvemaskine og var fløjet ned til min datter i Horne, hvor der er forældresamtaler i dag.

Heldigvis har jeg i vundet i livets store spil.

Jeg vandt som 4.årig hovedgevisten livets store lotteri i form af en lillesøster og allerede 3 år efter, vandt jeg igen endnu hovedgevinst, som var endnu en dejlig lillesøster.

Hele to dejlige søstre, hvoraf den ene for 2. år i træk agerer stedfortræder for mig.

Jeg er spændt på, hvad min lillesøster har fået ud af forældresamtalerne i dag på Horne efterskole, men det, som jeg allerhelst vil høre er, at min Sara har det godt, trives og er glad.

Hun ser sådan ud, når vi skyper med hende og jeg håber, at hun også har det sådan, når vi ikke skyper med hende.

Andre efterskole-elevers forældre, har oftest mulighed for at komme til forældresamtalerne, da det jo kun drejer sig om allerhøjest en dagsrejse for under 1000 kr.

Det er en umulighed for mit/vores vedkommende og jeg er utroligt glad og taknemmelig for, at min søster gider, orker og har lyst.

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg ville have gjort det samme for hende, men det gør ikke taknemmeligheden mindre.

 

Der har været mørkt, koldt, og kedeligt udenfor.

Der blæser en hidsig sydvesten, som pisker havet op og som gerne vil flytte rundt på så meget som muligt.

Iflg. dem, som ved noget mere om vejret end mig, lægger sydvesten sig til ro i løbet af natten og bliver erstattet med kulden.. den rigtige slags med frostgrader og sikkert med islag og glat føre?!

Jeg er vist glad bare vinden lægger sig til ro, for der findes næsten ikke noget, som er mere enerhverende end en vedvarende blæst.

Min kaktus er ligeglad med både vind og vejr.

Den står i læ bag ruden og barsler med så mange blomster, at det er et helt overflødighedshorn af farver at se på.

1

2

3

 

Hos min mor står der en ny orkide.

Havde jeg haft lidt mere lys at gøre godt med, kunne jeg have vist, hvor sjov den ser ud..

fokuspunkt

orkide

4 kommentarer:

  1. Og jeg har vundet verdens dejligste 3 piger og verdens allerdejligste 5 børnebørn
    KH mor

    SvarSlet
  2. Der er ikke noget bedre end et godt forhold til sine søskende- og jeg er sikker på at det betyder rigtig meget for din datter at Moster stiller op :-) Efterhånden som min egen mor ældes betyder hendes søstre endnu mere for mig- så selv om du gerne ville have været til stede- giver den anden løsning din pige noget andet godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det rene guld at have et godt forhold til sine søskende og du har ganske ret i, at det betyder meget for min datter, at det er min søster, som stiller op. Min søster gjorde det også for min anden datter Laura sidste år og jeg kan tydeligt mærke, at de har fået godt og fortroligt forhold til hinanden. Det er dejligt

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.