tirsdag den 9. oktober 2012

Hættehue i moskus-uld og musik ind i undervisningen

Alle vores elever har efterårsferie.

Vi er til gengæld på kursus.

De forskellige trin har forskellige overskrifter på deres kursus og vores kursus i special-klasseafdelingen  har overskriften: musik og bevægelse i undervisningen.

instr

Det ville have været sjovere for mig, hvis ikke jeg havde mega-ondt i halsen, hovedpine af pommern til og havde kunnet undvære den ømhed, som raser i hele kroppen.

Og jeg er desværre ikke den eneste, der er ramt af de symptomer.

3 andre på kurset kunne fortælle om nøjagtig de samme kedeligheder, så jeg regner med at det er en virus, der raser rundt i kroppen.

frabunden

g

nodebingo

Jeg har allermest bare lyst til at ligge under min dyne og sove, sove og sove, for jeg er så træt og kroppen skriger på ro.

Oveni føles det som om jeg har feber, men jeg orker ikke tjekke det, for jeg er altså træt og øm.

Jeg har indtaget en håndfuld pamoler i løbet af dagen og drukket en hel liter stærk kamille-te, men virkningen er udeblevet.

 

I weekenden fik jeg strikket en hættehue str. 1-3 mdr. i det blødeste to-trådet moskus-uld på pind nr. 2½ til min venindes yngste barnebarn.

hættehue

Hun fik den med hjem i går og den passer perfekt og nu vil jeg gå i gang med at strikke et par spiralstrømper til selvsamme barnebarn i lilla et-trådet moskusuld.

Venindens datter (mor til barnebarnet) har selv købt garnet, så det er med en anelse præstations-angst, at jeg strikker, for garnet koster 450 kr. for 50 gram, så det har bare at være i orden.

dun

Jeg orker ikke mere kamille-te og jeg orker ikke mere aktivitet, til trods for at jeg gik direkte hjem i seng, da jeg havde fri kl 16. Jeg har sovet, sovet og sovet og jeg trænger til mere ro, så jeg vil gå ned og sætte mig forsigtigt i sofaen og forsøge, at tænke virussen ud af kroppen.

10 kommentarer:

  1. Lækker lille sag! Rigtig god bedring til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er blevet meget, meget lækker og blød som en let sommersky

      Slet
  2. Også god bedring herfra <3
    KH mor

    SvarSlet
  3. God bedring Dorthe. Og held og lykke med strømperne. Uh sikke dyrt garn - tror også lige jeg ville få sved på panden hvis jeg skulle strikke i det. Men flot er huen blevet.
    Hilsen Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt angst-fremkaldende at strikke i så dyrt garn, når det ikke engang er ens eget garn

      Slet
  4. Sikke lækre ting du får strikket. Moskusulden er vildt lækker og jeg er sikker på, at du nok skal få noget godt ud af den.
    God bedring til dig - hos mig sidder det i brystet, så jeg hoster og harker...

    SvarSlet
    Svar
    1. der er så mange, som går rundt med hoste, forkølelse, kvalme og jeg skal give dig og jeg gider bare ikke være social på akkurat det område :-(

      Slet
  5. Rigtig god bedring herfra.
    Moskusuld er altså bare super!!!!!! Der er bare det ved det, at man bliver så frygtelig afhængig af det. Jeg har lige fået en superkarter - en Strauch, rigtig fintandet og med kædetræk :-) Den er bare super til det lækre moskus :0)
    Den er rigtig fin den lille hue. Den skal nok holde en baby varm. Og så spiralsokker :0) Skønt. Det er så dejligt at strikke babyting.....
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ikke så vant til at strikke baby-ting, men det er faktisk sjovt, for det bliver jo hurtigt færdigt

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.