onsdag den 3. oktober 2012

Har du haft en god dag?

Hvad dagen i dag har budt på?

Ikke alverden, men himlen har gjort sig bemærket og jeg har med Jans compact-kamera, der iøvrigt oftets ligger i min taske, forsøgt at fange billedet/billederne.

himmel

skyer

Der blæser mere end en halv pelikan derude.

Hvis du spørger mig, blæser der nok mere end et par stykker faktisk og meteologerne har lovet os vind med hastigheder op til 25 mtr./sek. og jeg vil tro, at vinden har været oppe og kysse de 20 mtr/sek. et par gange allerede.

Huset har stået og gynget en smule og hushjørnerne har knirket og knaget.

Ud af mit soveværelsesvindue; det som vender mod øst/sydøst har taget imod tunge, våde regndråber

 

 

busiregnvejr

våderuder

som vinden rasende pisker af igen.

 

Så er det godt, at vores huse, også heroppe i Sisimiut, er hule og varme.

Vi kunne spise en torskefillet, som jeg havde lagt på et farverigt leje af af gulerods-mix (frost-pose) en halv pose frossen porrer og et kæmpestort løg, som var skåret i bittesmå tern og overhældt med et par store sjatter fløde  og slutteligt krydret det hele med karry, salt og peber.

Fadet med fisk og grønt blev dækket med et låg af staniol, for at det ikke skulle blive tørt på toppen og mens det stod i ovnen og dampede så fint, kunne jeg koge nogle basmati-ris, som fik lidt gurkemeje og jeg kunne rive en masse gulerødder.

torsk

mintallerken

Ikke den den store kogekunst, men ikke desto mindre et hurtigt og let aftenmåltid.

Næste gang vil jeg også servere groft brød til.

 

Nu sætter jeg mig foran tv-et og ser lidt nyheder, lader mig underholde og strikker lidt videre på et mini-projekt jeg er igang med og jeg tror ikke, at aftenen byder på noget udover det sædvanlige, så jeg kan vist godt sige, at dagen idag ikke har været meget anderledes end dage oftets er.

Hvordan har din dag mon været?

6 kommentarer:

  1. Sikke nogle sjove skyer! Hvis du vendte billedet, kunne man tro det var sne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der har været nogle ualmindelige spændende skyer på himlen de sidste par dage

      Slet
  2. WOW en lækker opskrift - den må jeg prøve!! - og når man så husker smagen af torsk i Grønland, så er det næsten ikke til at klare ;-)

    TAK fordi du deler så mange skønne billeder! Jeg nyder dem meget!
    :-) Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. torsk kan laves på så mange forskellige måder, men de enkle, simple, er ofte de bedste. Den jeg lavede i går var ganske god, hvis jeg selv skal sige det.
      Og tak for din kommentar.. jeg nyder, når der kommer lidt respons på det, som jeg lægger ud

      Slet
  3. Uhmmmm, tænderne løber helt i vand. kunne lige spise en portion!!!
    Og bussen - den har jeg også kørt med - også samme sted :0) :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var faktisk lige en portion tilbage.. den fik Jan med som madpakke i dag.
      Jeps og det er ærgerligt, at jeg ikke kører en tur med bussen lidt oftere, for det er ret hyggeligt

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.