onsdag den 15. august 2012

Susende støj

Inden jeg går ned og smækker benene op på sofabordet, fylder hænderne med strik og lader hjernen gå i dvale, vil jeg lige vise dig hvordan der så ud i går.

 

I går lå skyerne tunge og fulde af regn ind over byen.

spejdersøen

bænk

lufthavnsvejen

 

Det var såmænd ikke kun skyerne, der var tunge.

 

Jeg var også ret så tung og faldt i en dødlignende søvn midt på dagen.

Aftensmaden blev til noget man selv sørgede for ved køleskabet og da jeg endelig vågnede igen orkede jeg knap at slæbe mig ud af sengen.

Jeg fik lavet et par armbånd til een, som gerne vil have og strikket et par pinde frem og tilbage og så slap energien op for alvor.

itræ

flerfarvet

lukkemekanismen

bling

 

I søndags fik jeg plukket nogle kvaner og i dag fik jeg hentet lidt sand, så jeg kunne sætte mine gamle vanilie-glas/beholdere, som jeg har stukket han-kvanerne ned i, i.

Det ser da en smule sjovt ud, som de står der uden frø.. eller hvad synes du?

Jeg ved ikke helt om jeg synes, at det er pænt, men sjovt er det og ganske gratis.

deko

ipotter

 

Dagen har været lang, men jeg har holdt mig oprejst, men lige om lidt giver jeg efter, synker i knæ og lader roen overtage både min krop og mit sind, for det trænger.

Det er lidt overvældende at starte på arbejde igen og eleverne skal lige have fundet tonelejet.

 

På skolen er der ordnet ventilationer, udsugning og blæser og i min klasse larmer blæseren konstant.

Jeg tror, at det måske kan være det, som tærer så forfærdeligt på energien. Så træt plejer jeg altså heller ikke at være.

 

Den konstante støj er enerhverende, men der kan intet gøres ved det, siger de/alle dem, som jeg har henvendt mig til for at få afhjulpet støjen.

 

Helt seriøst overvejer jeg at tage propper i ørerne, så jeg kan slippe for den konstante susen.

Eleverne klager også over det, men jeg kan bare stå og være lige så frustreret som dem.

 

Det giver en form for stress, som jeg har svært ved at håndtere lige nu.

I næste måned vil der blive set på problemet med ventilationen og jeg krydser i den grad fingre for, at der kan gøres noget.

Indtil da må jeg finde på noget med undervisning ude, i andre klasser og lave så meget larm selv, i form af sang og musik, at den enerhverende susen bliver overdøvet.

Nå, men det var det der med at smide sig i et sofahjørne med benene oppe, jeg kom fra og så skal jeg lige tilføje, at vi har haft høj solskin og masser af varme idag, så måske der også bliver højt til loftet inde i mit hoved og masser af energi igen lige om lidt?

3 kommentarer:

  1. Det kan godt være støjen der er med til at gøre træt, hovedet får jo aldrig ro og så første arbejdsdag ovenikøbet, det kan godt gøre én træt..

    SvarSlet
  2. De armbånd er simpelthen så smukke! Vi fik på et tidspunkt brændeovn med blæser i og den gør mig simpelthen skør i bolden. Vi endte med kun at have blæseren til at køre, når vi ikke er i stuen, så jeg føler med dig. Det er utroligt ubehageligt med sådan en lyd.

    SvarSlet
  3. Wong Wai:
    han KVANEN ligner sgi da papyrusplanten, som man lavede papir af i gamle dage. Har du klippet lidt af spidserne?
    God aften/nat til dig og dine :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.