lørdag den 11. august 2012

Min lørdag i detaljer

Jan har været på jagt i dag.

tilfryseren

 

Han tog afsted i går aftes, mens jeg stadig sad på Taseralik, hvor der var “åben scene”.

 

Det var ikke kun Laura, som spillede.

 

Hun spillede sammen med sin veninde, Lisa, men det eneste billede, som stort set var ubrugeligt, var selvfølgelig det, som jeg tog af Laura.

 

Se selv:

laura

Resten af billederne er nogenlunde rimelige, men til min undskyldning; den jeg har brugt, hver gang jeg har forsøgt at fotografere i Taseraliks sal, er at der er så dårligt fotolys.

 

 

Jeg tog et af Lauras anden veninde, Jessica, som spillede og selv sang til hele tre numre

jess

og musikskolelederen, Jacob spillede også. (hvis du klikker på billedet, kan du (vistnok) høre, hvad han spillede)

jacob

 

 

Om aftenen havde jeg ikke lyst til hverken at lave eller spise mad, men Lena havde heldigvis rester, som Laura gerne ville have og så brugte vi da heldigvis resten af aftenen ude hos hende, hvor vi blev mere og mere fjollede i

nissetøs

takt med at jeg fik det lidt bedre.

nød

Min mave holdt en larmende fest, som jeg i virkeligheden ikke gad at deltage i, men det gjorde heldigvis mindre og mindre ondt.

 

Meningen var, at jeg ville sejle op i hytten i dag.

Jan tog mod syd og hytten ligger mod nord, men jeg tænkte, at det kunne være rart med et døgn i stilhed med mig selv, men da jeg slog øjnene op i morges, var der råt, koldt og med både regn og tåge. Ikke ligefrem et vejr at begive sig ud i, medmindre det er nødvendigt.

Lena kom forbi og fik te og brød og vi fortsatte, hvor vi slap i går med lidt fnisen, fjol og hygge.

 

Jan og Johannes ringede og meddelte deres ankomst til omkring aftensmads-tid og så aflyste jeg helt min tur til hytten for i dag og gik til gengæld i gang med to supper.

 

Jeg havde jo kød og ingredienser nok til at bespise os alle og den var Lena og Johannes heldigvis med på.

Lena og jeg kørte ud og supplerede lidt op til supperne og når man er alene hjemme må man gerne købe en lysestage eller tre.. er det ikke rigtigt?

lotusstager

Og især, hvis de passer til den fine dug,

borddug

 

som jeg engang for rigtig mange år siden købte i Hvalpsund genbrug, har lagt ren og nystrøget på sofabordet.

hardangersting

midten

Håndsyet efter alle kunstens regler og i een af mine yndlingsfarver, karry-farvet.

 

 

Det blev nogle gode supper, hvis jeg selv skal sige det

karryblade

hvidkål

oksekødssuppe

ubagteflutes

Derude, hvor jeg købte de thai-/østen inspirerede krydderier, kunne man også købe disse farverige slik-vingummi-fiduser.

slik

Dem måtte jeg også gerne få nogle af, for i morges, da jeg stod op på vægten viste den, at jeg har siden 1. december 2011 har tabt hele 14 kg.

Det er gået lige så stille og roligt med at tabe de for mange kg og kunsten har bestået i at spise en anelse mindre og lidt mere fornuftigt. Ikke det store og revolutionerende, men nok til at jeg snart er nede på den vægt, som jeg gerne vil have.

Den store kunst bliver at holde ved og holde fast i de nye vaner, så jeg ikke tager på igen, for det vil jeg ikke.

Lige nu har jeg 3 par bukser, som jeg kan passe og mange af mine overdele (bluser, sweatre mm) er blevet for store, men glæden ved at se tallene på vægten er større end ærgelsen over, at min garderobe også er skrumpet.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med vægttabet - hvor er det flot! Dejlige billeder, og den syngende og guitarspillende Jessica går lige i hjertet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er lykkelig over mit vægttab og glæder mig til at komme af med de sidste overflødige kilo. I denne sammenhæng går jeg ind for minimalisme :-) Jessica er en sød og dejlig pige både når hun synger og spiller og når hun ikke gør det.

      Slet
  2. Sikke skønne fotos og dejligt med glæden over en genbrugsdug som en eller anden ha<r brugt mange mange timer på at sy og gøre rigtig smuk- netop fremhævet af de fine skallygter. Skønt med vægttabet-- og skidt med tøjet--- men der er jo forsider og bagsider ved alting. Man skal så huske at få det rigtige tøj på-- vi var i går i Fårup Sommerland ved Blokhus og jeg har netop tabt 8 kg siden 1. maj, men oh ve oh skræk--- jeg var meget tæt på at blive kriminel for nederdelen blev længere og længere ned på benet og min ryg blev længere længere- jeg var kort sagt ved at tabe tøjet og lige præcist et bælte havde de så ikke i de ellers mange butikker

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for min genbrugsdug, men det er faktisk for sjældent, at jeg får den brugt. Jeg venter tålmodigt med at købe nyt tøj til jeg har smidt de allersidste, hårdføre kilo.. hæhæ jeg ser mig for dig med din nederdel nede om knæhaserne mens du leder efter noget at holde den oppe med :-) Tillykke til dig også

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.