onsdag den 11. juli 2012

Svipture, lagkager og udespisning

Der er sket så utroligt meget i dag.

Ikke noget at skrive hjem eller andre steder for den sags skyld om, men så lidt alligevel:

Pigerne har været i fuld gang med at pakke sammen og sortere i bunker i det, som skal sendes med skib hjem, det, som skal tages med i kufferten og det, som skal bringes til Ålborg til min søster i morgen, da farfar jo ikke er hjemme, når Sara starter på sin efterskole.

Der er en del ting at holde styr på, men jeg satser på, at er de rigtige ting, som vi har gemt, sendt og får afleveret.

Vi har været en hurtig smuttur i Viborg, hvor jeg gik rundt i et hjørne af paradis og ville ønske, at jeg kunne medbringe alverden med hjem, men jeg var fornuftig og undersøgte, hvordan de forskellige modeller ser ud og sidder på mig, ved at prøve dem.. og gudsketakoglov for internettet, for så kan det jo bestilles senere, hvis trangen bliver for stor til nogle af modellerne.paradis

Jeg købte to fine knapper, to nøgler strømpegarn og et kit fra Design Club. Jeg overvejede en Hanne Falkenberg, men kunne alligevel ikke få Else Schjellerups vest ud af tankerne.

slaraffenland

Jeg købte den i mørkegråt garn og tænker, at bliver det en succes, kan jeg altid strikke en mere.

En fin poncho fra Kastanie-strik lå også længe og lurede, men blev lagt tilbage igen.

Det var lige akkurat for dyrt og så er en vest lidt mere anvendeligt for mig, hvor jeg kan bruge armene med en vest.

Inden vi drog af mod Viborg og garnforretningen Mathilde, nåede jeg at lægge en chokoladelagkage, som senere på dagen skulle spises til noget kaffe i faster K og onkel Es hyggelige selskab og endnu inden lagkagen kom på tale, sad jeg med min kaffekop og nød humlebiernes hyggelige summen i citrontimianen i farfars have

humlebi

icitrontimianen

I virkeligheden burde jeg bo i Norge, som jeg har oplevet som en fin blanding mellem Danmark og Grønland og jeg ville have mulighed for at nyde fjeldene, samtidig med at jeg kunne have duftende roser i haven.

Jeg kommer godt nok til at savne de smukke, frodige og duftende blomster, når jeg rejser hjem til Sisimiut.

duftenderose

Det var faktisk også i Norge, at jeg faldt for en parfume fra The Body Shop, som jeg er ret så vild med, fordi den minder mig om roserne i farfars (og dengang: farmos) have.

Jeg havde et par dråber tilbage, som jeg har sparet på længe, så glæden var ret så stor, da jeg i dag fandt ud af at den var på tilbud i Viborg.

Vel hjemme igen fik vi kaffe og lagkagen og aftensmaden fik vi hos nogle dejlige mennesker, som lige om lidt og ganske kort tid efter, at vi er kommet hjem igen, kommer og besøger os i Sisimiut.

Vi glæder os til at vise frem og dele oplevelserne med dem, så det er ikke kun trist at skulle rejse denne gang, selvom det ikke sker under fanfare og hurra-råb.

I Viborg fik jeg forøvrigt lov til at fotografere denne unge mand. Tak for det.

viborgenser

Og nu er dagen endnu engang ovre alt for hurtigt, brugt til fulde og i morgen venter endnu en lang dag, som skal bruges til fornuftige ting.

Pas godt på dig selv derude

4 kommentarer:

  1. Wong Wai:
    TAK, for endnu engang "DEJLIG rejse".
    DU er uerstattelig til MIN AFHÆNGIGHED af daglige drømme ;-)
    Min vest (som du skal igang med) er sort.
    God feriedage til dig og dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Wong Wai.. jeg har lige trævlet, jeg ved ikke hvor mange pinde op på min vest, da jeg lige har opdaget, at jeg har lavet en dum fejl. Øv!

      Slet
  2. Sikken´ et dejligt mekka du har været i. Kittet til vesten du har købt er rigtig flot og den bliver da undværelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker at komme i Mathildes garnforretning i Viborg.. elsker! Mit eneste problem er, at jeg kunne købe det hele, men skal begrænse mig aht vægten (kuffertens vægt)

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.