tirsdag den 19. juni 2012

Selvfed

Jeg har vist pralet så rigeligt af mine børn på det sidste, så jeg vil prale lidt af mig selv.

Der er heller ikke så mange andre til at gøre det, så hvis det skal gøres og det synes jeg altså lige at der skal, må jeg selv til det..

Bærer du over med mig??

 

I dag vil jeg give mig selv et skulderklap af de solide. Et kram, et knus og et kæmpe high five.

Jeg synes, at jeg har gjort det godt med mine børn.. ihvertfald indtil videre, for min rolle som opdrager ebber ligeså langsomt ud.

Jeg håber, at jeg har lagt et solidt og vejrfast fundament hos mine børn.

 

Jeg har gjort mit bedste og jeg har gjort det sammen med Jan.

 

Nu vil nogen måske mene, at eksamenskarakterer ikke er alt i verden og det vil jeg give dem mere end ret i.

 

Det allervigtigste hos et menneske, er og bliver mennesket selv.

Overhovedet ingen tvivl om det.

At man er god ved sine medmennesker, at man er til at stole på, at man er loyal og ærlig.

Mine tre børn er nemme at elske.. synes jeg og heldigvis også mange andre og det er det allerallervigtigste.

 

Når alle disse egenskaber er der, er det kun ekstra bonuspoint i min verden, at man også er disciplineret og arbejdssom og det har mine piger i disse eksamenstider vist mig, at de også kan være.

Skolen, som Sara har gået på de sidste 9 år, inviterede os, forældre og de nærmeste til eksamenspapir-overrækkelse

papir

i eftermiddag kl 17.

dwennies

 

Vi var godt klar over, at Saras karakterer lå i den pæne halvdel af karakterskalaen. 

Hendes laveste og eneste “dårlige” mundtlige karakter var et B.

nærlæsning

10d

 

Det svarer til et dansk 10 eller et gammeldags 10-tal, så det var ikke der, vi skulle sætte en grim finger og klage.

 

Vi har over for alle vores tre børn sagt, at det vigtigste i verden var, at de var gode mennesker.

De skal gøre deres bedste og så skal vi ikke bede dem om ret meget mere, men jeg var nu meget stolt over, at Sara blev kaldt op på podiet i dag og fik en lille opmærksomhed og blev belønnet for det højeste gennemsnit for hendes årgang på den skole, som hun har gået på siden 1. klasse.

medpræmie

 

Nu lagde du måske mærke til at jeg skrev, at hun har gået i skole i 9 år?

Heroppe skal man gå i skole i 10, men Sara sprang 3. klasse over i sin tid og har derfor siden været et år yngre end sine klassekammerater.

Laura lavede samme nummer i 1. klasse og droppede at gå i 2. klasse.

 

Nu er jeg jo godt klar over, at det hele ikke er min og Jans fortjeneste.

Det kræver også et hoved med et minimum af omløb i, at få gode karakterer.

Det kræver bl.a at man får støtte og opmuntring, at man får indarbejdet et minimum af selvdisciplin, arbejdsdisciplin, og ikke mindst nogle gode lærere.

Det er et samspil af forskellige faktorer, men lige nu og lige her vil jeg klappe mig selv og ikke mindst Jan på skuldrene og sige til os:” det har vi i grunden gjort ganske fint”.

Og så behøver du ikke engang at tænke, at det var slet skjult pral.. jeg ved det, jeg ved det, men jeg kan altså bare ikke lige lade være.

I en bog, som jeg engang har læst, stod der, at man ikke skulle sætte sit lys under en skæppe, så det vil jeg lade være med idag og lur mig, om jeg ikke løfter lidt på skæppen i ny og næ fremover også.. nogen skal jo prale af mig og er jeg ikke den nærmeste til at gøre det Smiley (og undskyld til dem, som synes, at det er for meget)

9 kommentarer:

  1. Christina i NZ20 juni, 2012 00:23

    Tillykke!! Til både hende og dig, velfortjent skulderklap vil jeg nok mene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak for dit skulderklap.. det er jeg glad for

      Slet
  2. Pral du bare, det har I og Sara gjort godt...;-D

    SvarSlet
  3. Kære Dorthe.
    Pral du bare! I virkeligheden afspejler det jo allermest din glæde over, at det går jeres børn så godt, og at de er blevet hele, sunde og gode mennesker. Og ja, det er en kombination af mange ting. Men du og Jan har gjort det godt, og det kan du/godt tillade jer at være glade for og stolte af! Tillykke med Sara, jeres dygtige og smukke pige. I har været heldige med hinanden.
    KH, Dorte H.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nemlige meget meget glad og glæder mig så meget på deres vegne.

      Slet
  4. "Hun er jo bare aanaas nuunu en lillebitte bitte nuunu" -pral I bare, det har I alle mulige grunde til - og hjertelig tillykke fra gamle aataa og aanaa, der nåede til sommerhuset kl. o4.30 onsdag morgen - heldigvis er vi 4 timer bagefter,så vi var ikke så trætte alligevel. Glæder os allerede til at se jer alle hernede - selvom Simon kommer noget senere.
    KH mor

    SvarSlet
  5. Tillykke til jer.
    Det er altid super dejligt, når det går ens børn godt.
    Det må man bestemt gerne være stolt over :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.