mandag den 7. maj 2012

Drenge, der tør, mens det tør

Her i Sisimiut er vejret underligt tungt, gråt og farveløst.

Sneen smelter med en hast, der næsten er uvirkelig.

Fugten damper fra vejen

damp

og bidrager til den tunge, fugtmættede tåge, som ligger over byen, ruller frem og tilbage og gør, at jeg helst bare vil sidde i min sofa eller kravle under min dyne.

Jeg gør det ikke, men forsøger at se det flotte i det grå.

 

Det er mange, som er sure over, at de unge drenge afholder deres helt eget show nede på Spejdersøen, som lige om lidt igen er sø.

De både larmer, kører uden hjelm og er forørigt mindst 3 år for unge til at køre på maskinerne.

 

De drøner over vandet, mens de stejler på deres maskiner og kigger sig forventningsfulde omkring mens de venter på klapsalver, der bare aldrig lyder.

Tværtimod bliver der råbt eder og forbandelser over den larm, de laver og der bliver ringet efter politiet i stor stil.

“Drengene” kan lugte politiet på lang afstand og er væk og over alle fjelde, når den blå bil med blink og båthorn ankommer, men jeg når da indimellem at få et par billeder af de forårskåde knøse.

Det er ikke min opgave, at få dem til at overholde færdelsloven, men derimod deres forældres ansvar og lovens, i den her sammenhæng, alt for korte arme.

3

4

5

6

1

2

Og så vil jeg gå ned og lade sofaen omfavne mig mens jeg strikker videre på min cardigan, som bare ikke synes at skride fremad

3 kommentarer:

  1. Kære Dorthe

    Du skal vide, at jeg i den grad nyder at følge dig i din grønlandske hverdag.

    Jeg forsvinder ind i dine billeder, mens jeg mærker et latent savn efter landet, naturen og vore venner i Ilimanaq og Ilulissat.

    Og så nyder jeg dit kreative, poetiske og dejlige sprog med oplevelser og refleksioner.

    Varme hilsener fra min plet i Nordjylland, hvor bøgen er sprunget ud og kastanjen er ved at tænde lys.

    :-) Ragnhild

    SvarSlet
  2. I en sådan periode mellem vinter og sommer savner jeg forårsvejret i DK - og så vores sommerhus i Nordjylland.
    Disse "larmerikker" er ihvert fald ikke populære herhjemme hos os, der bor lige ovenover Spejdersøen.
    KH mor

    SvarSlet
  3. Ragnhild: Som jeg skrev til en anden, der også havde kommenteret: Du skal vide, at jeg nyder, at få respons på mine indlæg, så tak for din kommentar. Det glæder mig, at du får noget ud af billeder og glimtene fra min hverdag. (Jeg trænger til at se grønt, planter, som vokser og gror)

    Mor: Det er snart ovre

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.