onsdag den 9. maj 2012

Mellem to årstider eller om at jeg har svært ved at give slip på noget som helst.. godt

For første gang, måske nogensinde, er jeg lidt ked af at efterlade en årstid.

Nej, det passer vist ikke helt, for det er altid vemodigt for mig, når den første sne falder, men jeg mindes ikke, at jeg nogensinde har ønsket, at alt skulle fryse til igen og fjordene være bundfrosne.

Jeg har lidt svært ved at slippe lige akkurat den tid, hvor vi kunne køre på snescooteren ud til hytten. Mere end almindeligt svært, men om ganske kort tid, kan vi sejle derop og så har jeg sikkert glemt alt om frosne fjorde og høj sne?

Jeg glæder mig til at denne stilstand, hvor man ikke rigtig kan køre ud til hytten og man ikke kan sejle derud, er forbi, for jeg rastløs og intet virker særligt tilfredsstillende for mig at lave.

“Dyrk noget motion”, ville mange sikkert sigte?

“Strik en trøje på pind 2 til din mand”, ville andre sige?

“Meditér lidt ro ind i sindet” ville nogle få sikkert foreslå?

Jeg strikker lidt mens jeg kikker rastløs, skiftevis på fjernsynet og ud af vinduet.

 

Indimellem starter vi også Hiluxen og kører formålsløst rundt i byen.

Tågen ruller frem og tilbage over byen, gør luften kold og driller mit humør.

tågeslør

Jeg fotograferer andres hunde.. og endda uden at have haft øje for vores egne i år.

kassehund

nysgerrig

sovetryne

og kigger mig lidt mere omkring i håb om at finde noget, som kan aflede mine tanker.

tøvand

vandfald

Jan tager med mig som en trofast følgesvend og nogen gange tager han også sit kamera med.

Hans kamera kan tage billeder i raw-format og jeg får lov at redigere dem for ham og lægge dem ud her, så ser du også andre vinkler af byen/ser byen med andre øjne:

hundepladserne

modlys

elven

olietankene

Hvis du er nysgerrig, kan jeg fortælle dig, at jeg har beskåret alle billederne, rettet lidt op, justeret i curves, unsharp mask-et, og givet lidt ekstra kontrast.

Der er kun 10 mp i Jans G12-er, så det er begræset, hvor meget man kan udsnitsforstørre, men jeg er mindst, hvis ikke mere, glad for hans “lomme”-kamera og bruger det ret tit, men der er nu intet som slår mit tonstunge Nikon Smiley

6 kommentarer:

  1. Flere fantastiske fotos :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Monaelisabeth. Jeg øver mig og det er sjovt

      Slet
  2. Allesamt herlige bilder •✿⊱╮
    •✿⊱╮
    Beatrice

    SvarSlet
    Svar
    1. Beatrice: Det glæder mig, at du synes om mine billeder

      Slet
  3. Wong Wai:
    Ditto herfra ;-)

    TUSIND TAK, for "DE SMÅ BILLEDER", der er "poppet op" IGEN! ( Ved http:// og ved DORTHEIVALO; når man er inde på din blog, Dorthe ;-)
    )
    God aften til dig og dine :-) :-) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Wong Wai: Det er mig, som siger tak

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.