onsdag den 23. maj 2012

I snevejr

Både i går og i dag har det sneet.

Det plejer at være sådan, at når der er varmt i Danmark, er der koldt her.. siger de.

 

Hvem i himlens navn har bedt om sne d. 22. og 23. maj?

snevejr

Jeg har bestemt ikke, for jeg glæder mig bare til sneen er helt væk og vi kan sejle ind til hytten. Eller bare få lidt varme i kroppen igen.

Taget kalenderen i betragtning, er det ret så malplaceret, at jeg er igang med at strikke en varm hue.

Opskriften er fra min bog: “ Hattedamer” af Annette Danielsen. Modellen, som jeg gik i gang med hedder: “ Prinsesse” og om det skyldes alle de prinsesse-dåb, som de ustandseligt sender i TV vil jeg lade være usagt.

Jeg var næsten færdig med huen og havde hele tiden tænkt, at den blev for stor, men strikkede lystigt videre. Måske i et underligt håb om, at den ville tilpasse sig helt af sig selv?

hue

Det endte dog med, at jeg trevlede det hele op og nu er startet med færre masker.

 

Når man har så mange, som jeg har, af disse “lysestager” så kan jeg frådse.

Jeg limede 3 sammen med super-lim og har nu 4 høje lysestager. Det kunne være passende, at tænde lyset i det vejr.

stager

Jeg kunne også drikke mig et par kopper te mere, for jeg bliver nødt til at sørge for varmen selv, når vejret nu ikke sørger for det.

Og mens jeg nu venter på, at teen har trukket færdig, kan jeg vise Frk. Smed, hvordan jeg folder mine teposer, som kommer op og hænge i min krans.

Det ville hun nemlig gerne vide.

Der er sådan ca. 1000 måder at folde te-poser på og andre kan folde dem helt vildt kunstfærdigt.

 

Du skal bruge 8 brugte teposer til en simpel blomst/stjerne.

1

Den klippes ud til en kvadrat

2

3

Foldes diagonalt både den ene og den anden led

4

Og foldes.. 5

6

Husk at folde alle 8 på samme måde

7

8

De lægges ind i hinanden og limes

9

10

11

12

Alt efter hvordan du har foldet den, får den et andet udtryk.

Det er den samme tepose, men foldningen gør dem anderledes

13

Der findes bøger om at folde teposer og der er masser af inspiration at hente ved at google.

Jeg håber, at min forklaring var dækkende??

P.S der er en fin vejledning her også og der er flere modeller, at kigge på, hvis lysten, tiden og nysgerrigheden skulle være til stede, her.

6 kommentarer:

  1. Din vejledning sidder lige i skabet! Tak fordi du havde lyst til at lave en vejledning til mig (og andre). Skal nok huske at linke til din blog når jeg går i gang med 'blomsterne'.
    Men det er skægt med vejret i Grøndland, da jeg var der oppe for 10 år siden var der virkelig godt vejr 15-20 grader, men det var bare ekstremt dårligt vejr i DK. Men det kan have været et tilfælde.

    Glæder mig til at se det færdige resultat af din hue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt, at jeg fik illustreret det forståeligt. Jeg var lidt i tvivl om det kunne forståes af andre end mig. Der er nogen, som siger at når det er godt vejr i Danmark, så er det dårligt heroppe og der er vistnok noget om snakken og det handler om høj-og lavtryk og alt sådan noget, som jeg ikke har forstand på.

      Slet
  2. ja hold da op ! hvem har lige brug for snevejr nu?
    håber sommeren / foråret også snart kommer nordpå ..
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg sagde også:" hold nu op" indvendigt da jeg kiggede ud af vinduet og så sne. Jeg glæder mig til at få lidt varme i kroppen og sol på kinderne

      Slet
  3. Sne? Nu? Håber at vejret bliver bedre for jer. Og at det ihvertifald bliver bedre d. 4 juli hvor jeg skal en tur til Sisimiut med min dejlige far på 74 år. Det vil være 43 år siden han sidst var deroppe og vi glæder os selvfølgelig rigtig, rigtig meget (;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. 43 år er da rigtig lang tid siden.. jeg håber virkelig for jer, at det bliver godt vejr og ikke alt for mange myg. Vi er i Danmark i den periode, så jeg håber jo også, at vejret bliver godt i Danmark

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.