søndag den 20. maj 2012

I mangel på en have

Min mors orkideer bliver bare ved med at blomstre.

Det er mere end, hvad man kan sige om mine to.

Når man kommer til at kigge nærmere på blomsten, kan man forundres over de mærkelige former og farver.

2

3

Sara var vist mere end almindeligt forundret over, at jeg sad og foldede nogle teposer i går aftes.. på en fredag-aften.

Der stod malet “NO LIFE” hen over hele hendes ansigt, når hun vendte sig mod mig og lidt senere, da jeg hældte min store pose ud med teposer, som jeg sorterede, så jeg kunne gå i gang med at folde engang når lysten igen indfandt sig, kunne hun vist have brækket sig over os.. gamle fjolser..

Jeg delte og sorterede.

Der går 8 ens teposer til en blomst og efter et par timer havde jeg nok til at kunne folde 110 blomster (880 teposer).

Jeg synes, at det er lidt hyggeligt og i mangel på en storblomstrende, frodig have, er det dejligt med nogle blomster, der ikke sådan lige visner og dør.

krans

pynt

Jeg drikker mindst 1 liter te om dagen og ofte bruger jeg teposer. Jeg bruger to teposer til min store termokande, som jeg har med hver dag på arbejdet, så der er blevet brugt nogle teposer gennem årene.

5 kommentarer:

  1. De er da bare så flotte - min kreative datter
    KH mor

    SvarSlet
  2. De er godt nok flotte. Hvordan folder du dem?
    Tænkte de kunne være sjove at lave til min uro inde i stuen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal gerne fotografere når jeg folder en næste gang :-) ellers kan du se det i en bog om teposefoldning (jeg lånte een på biblioteket for mange år siden)

      Slet
    2. Du må meget gerne tage nogle billeder næste gang du laver dem. Synes virkelig de er flotte.

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.