onsdag den 9. maj 2012

Arbejdsglæde og nær-syn

Der kommer en bunke billeder, så enten må du væbne dig med tålmodighed eller klikke dig videre ud i den store spændende internet-verden.

På denne adresse, i dette indlæg bliver du bombarderet med billeder.. så er du advaret.

 

 

Til aften smøg tågen sig atter om byen som kold, glat silke.

Nu ligger vi alle indhyllet i stålgrå tyk, tyk tåge, men hvis det går som det gik i dag, letter den måske igen i morgen og efterlader byen i solskin og blå himmel.

Jeg tog en tur ud i solskinnet sammen med Sara og så på, at vandet fordampede i tætte tåger.

emmer

 

Vi så på hunde..

1

1bagfra

solslikning

 

andres hunde, som højst sandsynligt har kørt deres sidste slædetur i denne sæson og derfor kan nyde solskinnet og så var der ikke mere tid tilbage for Sara.

 

sommerferieklar

trækhund

Hun arbejder en hel del efter skoletid og hun er glad for det.

Hvis vi alle var lige så glade for vores arbejde, som Sara er for sit, ville det se lidt lysere ud for en hel del af os.

Næ, jeg klager ikke, men glæder mig over, at Sara er glad for sit arbejde.

Os to i et kort ØJE-blik

Elven var forøvrigt brudt op og vandet strømmer i stride strømme over broen. Jeg skal vise dig et billede i morgen af det, for det ser faktisk ret så fantastisk ud, hvis man kikker efter.

 

Lena og jeg tog os en sandwich på Saras arbejde

Kulsyrebobler i min cola-light

og på hjemturen fandt jeg makro-objektivet frem og kikkede tæt på bådebroernes belægning af tang, alger og bittebittesmå muslingeskalller, som ikke er synlige for det blotte øje..

2

3

6

8

9

10

11

 

Hjemme igen og makroen kom på arbejde.

Jeg nyder, at der er noget at se på, at jorden tør og der er snart er vækst i planterne omkring mig.

Spyfluerne summer alt for livligt omkring vores hus, når solen bager på gavlen, men jeg ved også, at om et lille stykke tid, så er de væk.

5

Jeg hader, hader, hader spyfluer!

Vores syd-øst og sydside af huset, kan godt trænge til noget maling.. det ses især, når man er helt tæt på

4

7

Frøkapslerne på pilen fra sidste år er dukket op af sneen og det ser faktisk sjovt ud, når man kommer tæt nok på.

Det samme gør det navneskilt som jeg købte i Tiger sidste år, da jeg var i Danmark.

Det hænger på min fototaske og er aldrig kommet af.

Jeg bliver en smule glad, når jeg ser alle de glade farver og så er det forresten også sjovt, at røre ved.

mærkat

(jeg har været gal i går og er det faktisk stadig en lille smule. I virkeligheden var der ikke noget at være gal over, men nogengange skal der mere end en nats søvn til for at indse det. Det er spild af tid, energi og glæde.)

Pas godt på hinanden derude og hold humøret højt.

Og hey du: husk at rose dig selv.. der er nok ikke så mange andre, som gør det (og du ved selv, hvem du er!)

6 kommentarer:

  1. Ja, jeg har rost mig selv, din gamle gamle mor har købt højhælede sko ligesom dine- og hun ser f.....godt ud i dem :-) (siger din gamle far, der ikke ser så godt) Og lille jeg blev så høj altså i højden:-))
    Godnat og KH
    mor

    SvarSlet
  2. Jeg nyder meget at se dine spændende billeder :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Mor: det hedder vist at belønne sig selv :-)

    Monaelisabeth: og jeg nyder, at få respons på mine indlæg, så tak for din kommentar, som er med til, at jeg bliver ved

    SvarSlet
  4. Jeg vil gøre forsøget idag. Synes faktisk, at jeg ind i mellem har nogle lyse og geniale øjeblikke.
    Hav en dejlig dag, min dejlige søs

    SvarSlet
  5. Christina i NZ09 maj, 2012 17:26

    Jeg elsker dine billeder, always have, always will!

    SvarSlet
  6. Der er ikke noget i vejen med at rose sig selv - når det er velfortjent :o) Også at sige tak når andre gør det .
    Man gør jo også selv det modsatte.
    Jeg synes det er vigtigt også at være glad for det man er god til og en af de ting du er MEGET god til er at tage skønne billeder.
    Jeg nyder dine billeder, får det ikke altid sagt - men nu ved du det !!! Mange hilsener
    Ingrid der håber du skriver til mig, når du igen får strømpepindeholdere til salg.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.