søndag den 29. april 2012

Sidste lørdag og søndag i april

I går forbigår vi i dyb tavshed.

I går var ikke en dag, der var værd, at beskæftige sig med.

I går er ikke noget, at skrive om.

I går er en dag, som vi allerede har glemt.

Men i går tog jeg nogle billeder af mine roser,

bladdråber

brudeslør

rosenblade

som er svøbt så kærligt ind i brudeslør og som gør, at dagen i går rummede en anelse glæde også..

 

Jeg stillede også min orkidé op i den solstribe, som stædigt forsøgte at at lyse hele stuen op, men som blev forhindret af en vindueskarm, et nabohus eller altandøren og til dels af mit sorte humør.

orkide

iaftensolen

 

Mit hårspænde lavet af bittebittesmå firkantede stykker farvet afhåret sælskind, som syes på med et sting ad gangen med samme farve sytråd som det farvede stykke skind.

Hver firkant måler ca. 1x1 mm og er syet i hånden..

Det hedder avittat

avittat

Min ring som jeg har fået af min mor, som har fået den af min far, da hun fyldte 25 (hun er årgang 44’), som lå i solen og glimtede

minring

og det lille bitte “moderne” kalejdoskop, som med sine glade farver forsøgte at få smilet lidt frem

kalejdoskop

Selektiv hukommelse er hermed indført!

 

Heldigvis var der endnu en ny dag til mig i morges.

Ny og ubrugt og som jeg kunne fylde med næsten akkurat, hvad jeg havde lyst til hvilket jeg så gjorde:

 

En tur ud til hytten, hvor vi fik besøg først af det ene par og så af det andet par..

Sent ud på eftermiddagen kom vi i tanke om, at det kunne være rart at spise pandekager i hytten og jeg lover dig, at de pandekager smagte ekstra godt!

Du får billederne blandet sammen og uden kronologi, men som du sikkert kan regne ud har vi hygget

medbogreol

pandekagekone

pandekagemanden

pandekager

tilsmåting

udaffjorden

Vi har sat de fineste hylder op til læsestof og til at lægge lidt fra på.

Hele 6 stk hylder, hvoraf de 4 er af massiv eg og de to er af teaktræ og til denne fine pris i form af hel flaske porse snaps.

Det er handel, der er til at forstå for de af os, der har et par enkelte jyske gener i sig.

Til hylderne har vi medbragt Jørn Riels samlede værker om fangstmændene i Nordøstgrønland, Jans samling af Hamilton-bøgerne og en fin, tyk bog med H.C.Andersens eventyr illustreret af en russisk kunstner (øv jeg kan ikke huske navnet, så jeg kan ikke lave et link), en forældet bog med de grønlandske planter og mon ikke der med tiden kommer flere bøger på de-opsatte hylder, så der kan hygges igennem en regnvejrsdag i hytten?

3 kommentarer:

  1. Med det læsestof skulle man kunne stå imod selv den værste snestorm ude i hytten :o)
    Smukke blomster - håber de kan live lidt op på humøret ?
    Jeres hytte ser rigtig hyggelig ud. Fantastisk at have sådan en hytte midt i den smukke Grønlandske natur.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Åhh pandekager, mums tror jeg også snart vi skal have. Det er så hyggeligt at få.

    Jeg er vild med jeres hytte. Den er så hyggelig og enkel. Med hæklede tæpper, puder og levende lys, ren hygge.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Monaelisabeth: Der kommer med garanti mange flere bøger ind i hytten, for både Jan og jeg holder af at læse og vi regner/håber bestemt på, at vi med tiden kan få flere dage og gerne i sammenhæng i hytten

    Lis: Jeg er også fuldstændigt forgabt i den lille hytte. Det er så hyggeligt og småt og udenfor er det så storslået og flot

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.