fredag den 2. marts 2012

Is og trædemølle-kedsomhed

Der er ikke bare lidt, men rigtig, rigtig koldt udenfor.

Heldigvis er huset hult og tæt og med indbyggede radiatorer, som afgiver varme, når vi skruer op for dem.

 

Heldigvis, for der er så koldt udenfor, at havet, som er stort og næsten uendeligt, ved at fryse helt til.

 

Så langt øjet rækker mod vest, ser der ud til at være is.. næsten.

tankene

 

Når jeg kneb øjenene rigtig grundigt i, kunne jeg i det fjerne se en lille stribe vand, men efter striben var der igen is.

is

Lige om lidt kommer der sikkert canadiere på besøg, gående over isen… måske.

For min skyld skal de være velkomne til en kop kaffe og en sludder, for jeg trænger da vist i virkeligheden til at se noget andet, noget nyt og noget spændende.

Igen og allerede.

Jeg er vist ved, at være lidt krævende med hensyn til underholdning på det seneste.

Det er under 9 måneder siden, at jeg kom hjem fra min sommerferie i Danmark og jeg har allerede udlængsel igen. Bare en lillebitte smule, men mindre kunne nu også gøre det i form af noget her i byen.

Noget, som ikke er hverdag, noget som ikke er arbejde og noget som ikke er pligter. Noget inspirerende, noget spændende og noget andet..

Nå, men det var isen vi kom fra.

Mary Arctica lagde med besvær til kajen idag.

1

2

3

4

Det krævede vist sin kvinde, at få lempet skroget helt ind til de ventende herrer, der stod parat til at tage imod, men hun fik langsomt, varsomt og forsigtigt lagt sig til rette, så alle godterne, som hun havde med i lasten kunne lodses.

mary

overiset

4 kommentarer:

  1. Der sker noget på torsdag den 8. marts, hvor jeg har inviteret dig og Lena til at være med til at fejre Kvindernes Internationale Kampdag..
    KH mor

    SvarSlet
  2. Wong Wai:
    Åh, den aanana ( eller hvordan det nu staves) = SUPER dupper.....
    Også "Kvindernes Internationale Kampdag"; undertegnede siger bare:
    " Vi er de seje/stærke køn"!!!!!
    Det har vi sgi været i mange år, UDEN "MANDEN" har opdaget det. Tag de´n.Men som min mor sagde: " De er bare IKKE TIL AT UNDVÆRE".
    Der stod jeg så og gloede - og tænkte mit - hmm.....
    Vil tænke på jer i Sisimiut d. 8. marts og storsmile med jer.
    Knuz Wong Wai

    SvarSlet
  3. Ahh - fedt billede det næstsidste der, af Mary Arctica set fra stævnen. :)

    SvarSlet
  4. Mor: Jeg har bestilt billet til DK med Sara til sommer og det glæder jeg mig så meget til

    Wong Wai: :-)

    Mads Pihl: Bliver lidt ekstra glad, når det er så dygtig en fotograf, som dig, der roser. TAK

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.