lørdag den 31. december 2011

Farvel til 2011 / velkommen til 2012

Lige om lidt vinker vi farvel til år 2011.

Jeg hader at sige farvel.. men tænker, at når jeg har så svært ved at sige farvel, må det skyldes, at det som jeg skal tage afsked med, er godt og dejligt.

 

Det har dette år været.

Igen, fristes jeg til at sige og det er jo glædeligt.

 

De sidste 365 dage har budt på mangt og meget.

Vi har oplevet, levet, vokset og er blevet rigere.

Ikke rige på penge og jordisk gods, men på oplevelser og minder.

 

Sara var i sommer i England på sprogrejse, mens Jan, Laura og jeg var i Østrig i en hel uge.

Det var en dejlig tur med masser af gode oplevelser og Sara kom også hjem fra England med bagagen fuld af gode minder.

 

Vi var i Danmark, hvor vi havde nogle dejlige uger med familie og venner. Dejlige stunder, som er gode at tænke tilbage på.

Faktisk har jeg aldrig holdt en bedre ferie, hvor det var så svært at komme væk fra.

 

Da vi rejste efterlod vi Laura i Danmark.

Det må være den sværeste “farvel og på gensyn”-afsked jeg har taget, men bare en måned efter at hun var startet på efterskolen, kunne jeg høre på hende, at det var et godt og trygt sted hun var havnet.

Så gør det ikke så meget, at farvel-let var så svært.. for mig.

 

Efteråret gik med hytte-byggeri og da vi lukkede af for vinteren for ganske kort tid siden, var det også lidt svært, at sige “farvel og på gensyn”.

Den hytte giver allerede så meget til drømmerierne og jeg ved, at mange af vores drømme lige om lidt bliver realiseret og virkeliggjort.

 

 

Lige om lidt vinker jeg farvel til 2011.

Farvel og tak for alt.

Du gav mig så meget år 2011 og jeg er så taknemlig.

Vi er sunde og raske.

Mine tre børn har det godt, trives og udvikles i den rigtige retning.

Hverdagene er der flest af og jeg synes, at vi fylder hverdagen med de rigtige ting.

Ting, som giver mening, giver fylde og som giver glæde.

 

Jovist har livet i år 2011 også indimellem vist tænder og bidt fra sig, men småbiddene har ikke fået lov til at bide sig fast og blive hængende.

Indimellem har jeg bidt igen.

Bare et lille nap, et haps, et niv, for at vise, at jeg ikke vil give plads til bidemærker eller sår.

 

 

Jeg vil tage alle de små og store ting fra 2011 med ind i det nye år.

År 2012.

Jeg vil fylde dig med de akkurat samme ting, som jeg fyldte på året, som vi lige om lidt vinker farvel til.

Jeg vil ikke lave store forkromede projekter og nytårsfortsæt for 2012.

Nej!

Jeg vil fylde hverdagene med glæde og taknemmelighed, tage det sure med det søde og håbe på, at livet i 2012 er ligeså skånsomt og kærligt, som det viste sig at være i det forgangne.

 

 

Jeg vil, inden vi starter på et nyt, uspoleret kalenderår, sige tak til dig derude.

Tak fordi du fulgte med og gav dit besyv med.

Det glæder mig altid, når du skriver en kommentar, en mail eller en hilsen.

Dem har jeg fået rigtig mange af igen i år og det glæder mig.

Pas godt på dig selv og dine og kom godt ind i det nye år.

Kærlig hilsen Dortheivalo

4 kommentarer:

  1. Jeg vil rigtig gerne ønske dig et godt nytår Dorthe og takke for dine mange dejlige billeder og tanker i 2011, glæder mig til at følge dig i 2012.

    SvarSlet
  2. Godt nyt ar og tusind tak for alle de dejlige timer du har givet mig med dit blog.

    SvarSlet
  3. Selvom vi har sagt godt nytår til hinanden vil jeg også her bidrage med en kærlig hilsen til dig min førstefødte -takker dig for at du/I er til - jeg elsker jer af hele mit hjerte.
    KH mor
    PS! Tak for en hyggelig aften - see You later my dear <3

    SvarSlet
  4. Susse: Jeg ønsker også dig og dine et godt år 2012. Håber, at året vil bringe dig glæde og kærlighed

    Tak Asdis og tak for alle de søde kommentarer, som du har lagt gennem hele året. Jeg håber, at jeg engang kan besøge din ø

    Mor: Og tak fordi DU og far er til.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.