søndag den 25. december 2011

Det røde julemysterie

Så gør det ikke noget, at jeg viser vesten, som jeg strikkede på i slutningen af november og starten af december.

I min familie trækker vi lod blandt de voksne, hvem vi skal give en julegave til og i år skulle jeg give min mor en julegave.

 

Min mor og jeg har nogenlunde samme tøjsmag uden vi dog går i det samme tøj og jeg tænkte straks, at jeg ville lave en gavekurv til hende.. det fik jeg nemlig af Dudi sidste år og det vakte lykke. (Mine julegaver i år er et helt kapitel værd, så dem får du ikke at se endnu, men jeg vil så gerne vise dem, så lige om lidt..)

I løbet af efteråret, havde min mor henkastet sagt, at hun ønskede sig en vandfast mascare, så det  var jeg ude og finde til hendes kommende julekurv og hun klagede på et tidspunkt over sine tørre hænder og med al den opvask, madlavning og rengøring hun foretager for at byde os på god mad og hygge, så syntes jeg helt bestemt,at hun også skulle have en fed, god håndcreme ned i kurven.

Der blev også lagt et tørklæde i cashmere/silke ned i kurven og en lidt mere privat ting også, men det, som jeg var allermest spændt på var, om hun kunne lide denne vest, som jeg strikkede til hende:

barehunkaliden

vp1

vpryg

vprygigen

Garnet er originalgarnet fra Geilsk og jeg strikkede str. M/L. Hvor mange gram, der gik til vesten kan jeg ikke huske, men det var hyggeligt strik og jeg kunne godt finde på at lave een mere på et andet tidspunkt, for kraven gør, at skuldrene er varme og “skødet” gør, at man får dækket de uheldige “folder” lidt væk.

Designet er sjovt og anderledes med den store cirkel, der ender som en vest, så jeg håber, at den bliver et hit.

 

I går var det børnenes jul med juletræsdans og gaveuddeling.

I dag er det de voksnes jul. Siger man heroppe og i morgen er det de unges jul.

 

Lige om lidt skrå vi allesammen over gaden igen for at spise frokost hos min mor.

Det er ikke en almindelig frokost, men et bugnende frokostbord, som er blevet forberedt over lang tid.

Jeg ønsker dig og dine glædelig jul.

4 kommentarer:

  1. Jeg var bare den allerheldigste som var blevet trukket af Dorthe. Tusind tak for den ualmindelig flotte vest du igen og igen har strikket til mig kære Dorthe, den tror jeg - jeg bliver meget glad for.
    Vi ses om lidt, skal gøre de sidste forberedelser klare.
    KH mor

    SvarSlet
  2. Det er en meget flot vest du har lavet til din mor. Du og dine ønskes også en rigtig glædelig jul herfra.

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn, er det en geilsk opskrift også?

    SvarSlet
  4. Mor: Og jeg var den heldige som fik gave af Dudi :-) Godt, at vi er tilfredse med udfaldet.. igen, igen,igen, igen i år

    Pia: Tak og i lige måde.

    Lise: Det er vestpå af Geilsk og med originalgarnet også fra Geilsk.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.