søndag den 2. oktober 2011

Lidt mere, tak!

I dag lidt over middag, nærmere kl 14, så havet ud til at ville falde lidt til ro.

DMIs kystvind lovede, at vinden ville stilne lidt af, så Jan og jeg tog chancen og sejlede mod først nord og dernæst mod øst.. nærmere bestemt vores hytte.

Bølgerne var stadigt lidt hidsige og eftersom jeg ikke havde en stram sports-BH på og vi sejlede 23 knob (1 knob svarer til 1,852 km/t= 42,596km/t) og jollen ind imellem landede med en ordentlig bump, blev mine bryster mindst 10 cm længere. Hmmm…der er sikkert et eller andet sted på jorden, hvor det også er et skønheds-ideal?! Håber jeg!

Men vi kom frem og bølgerne lagde sig efterhånden som tiden alt for hurtigt gik.

velkommen

Jeg fik ryddet lidt op, mens Jan bar ting op ad bakken.

Vi fik sat en gardinstang op og jeg hængte et forhæng op, som for en menneskealder siden hang i Lenas køkken, dernæst i vores soveværelse og med lidt omsyning nu er forhæng i hytten.

lenaskøkkengardiner

Der skal hylder ind under bordet og over bordet.

medforhæng

Jeg kunne godt tænke mig et skab med låger til kopper og tallerknerne over “vasken”.

køkkenbord

Og på den lange væg skal der også hylder op til madvarer.

Vi har planer om et lillebitte vindue mod nord over det gasblus, der snart bliver installeret (der hvor det lillebitte rejse-gasblus står nu), så man kan stå og kikke ud på naturen, mens man kokkererer.

Sådan vil det se ud, når vi engang kan kikke ud af det vindue, som endnu ikke er der.

baghaven

Der er jo hverken strøm eller vand. (Ej heller mobil-forbindelse, internetforbindelse eller forbindelse til andet end dit eget indre)

sne

Der er ikke engang et toilet.

Dét kommer til foråret, for jeg nægter at flashe mine store, hvide baller derude eller nogen som helst andre steder. Dét byder jeg hverken folk eller fæ og slet ikke mig selv.

Det er ikke dyre, fine grand cru eller kongeligt porcelæn, der kommer til at stå inde i hytten og det bliver heller ikke fint, gammelt køkken-grej fundet på et fancy loppemarked med indbygget historier, der nærmest fortæller sig selv, når du sætter læberne til de specielt indkøbte lopper.

dåser

Næ, det er kopper janskopper

og sager fra Brugsen eller aflagte ting fra hjemmet, familie og venner, men jeg synes allerede, at det oser lidt af hygge og stemning i hytten

fyrfadslys

og jeg glæder mig til vi er helt færdig med finesserne, afslutninger

opvask

og har fundet løsninger, som passer vores behov.

Vi havde meget, meget lidt lyst til at vende jollen mod først vest og så mod syd for at tage hjem,

kaffesøster

men morgendagen lokker med fast arbejde, madpakkesmøring, møder og pligter, så vi måtte rejse os fra bordet, kaffekoppen fra Brugsen og sejle hjem,

lavvande

hvor begge bryster iøvrigt blev trukket yderligere 2½ cm mod fødderne.

hophop

Lige om lidt, tror jeg, kommer der en pukkel af godt vejr.

Den ene pukkel efter den anden. Store pukler.

Det har vi efterhånden fortjent, syn’s jeg.  Det skylder de (?) os, altså!

Og så skal jeg afsted.. fange rødfisk og ind til hytten i en uendelighed.

afrejse

Rystede, hoppende billeder fra hjemturen taget med et kompakt-kamera fra en jolle, der sejlede 23-25 knob :

bagsidenafpræstefjeldet

modstrømstedet

næstenhjemme

1. Brugsens kopper ligner da en konglig med sit fine smukke mønster. Jeg syntes heller ikke der behøver at være en historie bag hver en ting. Jeres hytte ligger simpelhen så godt på den bakketop. Den ser allerede hyggelig ud.

2. Jeg gad godt at komme til kaffe. Det ser bare godt ud alt sammen.

3. Så fint det blir i er hytte. Men jag ser snö - har den kommit redan?

4. Hvor ser det dog smukt ud... det er da det helt rigtige sted at klinge i harmoni med sig selv. Kan godt forstå, at I havde svært ved at vende båden mod storbyen igen ;)

5. Hold da helt op, hvor jeg godt forstår at I ikke gad tage hjem - jeres lille hytte er da SÅ fin og glæden lyser ud af billederne.
    Glæder mig til flere billeder derfra.

Tak for kigget!

6. Pia: Brugsen kopper fejler skam ingenting og man kan endda drikke af dem :-) Vi har købt dem nye og giver dem selv en historie

Lea: Skulle du komme på de kanter, byder jeg gerne på en kop kaffe

Ruta Ett: Den bliver nemlig rigtig fin. Der er kommet en anelse sne og der er koldt, især om morgenen og om natten. Der er ny-is på de små søer

Lykkefanten: det er meget, meget svært at rejse sig og drage ind til byen og dens larm igen

Perler på snor: Du kan være ganske rolig; der kommer masser og atter masser af billeder af hytten og vores kommende liv derinde

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.