mandag den 24. oktober 2011

Kunde-diskriminering!

Jeg bliver altså så gal og frustreret, når jeg først modtager sådan een her:

Kære Dortheivalo L Jensen

Tak for din bestilling i XXXXXXXXXX

Du får besked fra os, så snart din bestilling er ekspederet.”

Efterfulgt af denne:

 

Hej Dortheivalo

Tak for din bestilling af “Mønstre og garn”.
Vi tager kun mod bestillinger med levering til Danmark,
så jeg er desværre nødt til at afvise din bestilling.
De bedste hilsner, AXXX

Vi er da for dælen i det samme Rigsfællesskab og om der står Danmark eller Grønland på pakken, kan da vel være ligemeget, når bare kunden har betalt, hvad betales skal. Og det endda over nettet ved bestillingen og med dansk Visa-kort

 

Jeg føler mig dybt diskrimeneret endnu engang..

For det er langt fra første gang jeg får denne besked, når jeg har forsøgt, at bestille noget over nettet og det bliver desværre nok heller sidste gang.

Det må bunde i uoplysthed og fordomme, når man ikke sender til Grønland?

Og vores danske kroner er altså ellers lige så meget værd som i Danmark bosiddende folks danske kroner, hvis nogen skulle være i tvivl

 

Nå, men hvorom alting er: har du bogen “Mønstre og garn” og vil sælge den, er jeg en glad køber, som betaler både for bogen og fragt.

 

 

Jeg har forsøgt at få fingrene i bogen i snart en måned helt uden held

8 kommentarer:

  1. Du er da ikke heldig på det område, og jeg har aldrig hørt noget lignede. Jeg kan godt se at du kommer til at betale for flere omgange porto, hvis jeg bestiller og skal sende til dig. Hvis du vil bestiller jeg den hos boghandleren og sender til dig.

    SvarSlet
  2. Har samme problem - der er mange der ikke vil sende varer til Færøerne, men heldigvis bliver der færre og færre. Min løsning hidtil har været at sende varen til min datter, og så kommer det hertil ved tid og lejlighed.
    Man skulle tro, det kunne gøre sælgeren det samme, hvorhen varen skulle, da vi jo betaler portoen selv

    SvarSlet
  3. Wong Wai:
    Sikke UFORSKAMMETHED :-(
    DU siger bare til, så hjælper jeg gerne :-)

    God dag/aften til dig og dine

    SvarSlet
  4. Ej hvor øv.
    Kender det godt fra da jeg boede hjemme..

    Men hvis du har lyst, kan du få det sendt til min adresse og så kan jeg sende det videre til dig.

    send mig en mail hvis det er: iemartinsen@gmail.com

    Ivalu

    SvarSlet
  5. Det var da utroligt. Når du er villig til at betale portoen, kan jeg da virkelig ikke se, hvad problemet skulle være. Og som de andre kan jeg kun sige: Du siger bare til, hvis du vil have noget videresendt!

    SvarSlet
  6. Kakkaammi qinngarnaq. Ellers må du også bare få sendt det hertil :) Som en lille trøst kan jeg da fortælle dig, at der nok er en pakke til når du engang når hjem. Jeg sendte en pakke derop for ca. 8-9 dage siden. Lidt til dig, lidt til Sara og Johannes' gennemrenoverede ur. Knus og kram fra din lillebittesøster :)

    SvarSlet
  7. Tak til jer allesammen for jeres tilbud. Jeg har fået bestilt bogen til farfars adresse og så håber jeg, at den når frem

    SvarSlet
  8. altså, uanset hvad de skriver ang. Eu og jeg skal komme efter dig, så havde jeg IKKE problemer med at sende til Grønland, da jeg havde internetbutik, det var kun porto modulet der skulle rettes til for at kunden fik rigtig beløb oplyst ved ordrebekræftelsen.
    og selvfølgelig var det træls at skulle opkræve så stor porto, men det er vilkårene.
    Jeg kan kun se det som manglende service fra netbutikkens side, og manglende vilje til at sætte sig ind i hvad der kræves ekstra, for at sende uden for "den sydlige afdeling af Danmark".
    Jeg er glad for at du har fundet en løsning, ellers så brug bare alle de kontakter du har i Danmark, som de andre også skriver, vi hjælper dig hellere end gerne :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.