fredag den 9. september 2011

Mod nord

Så kom jeg afsted.

Vi fløj med en Dash 8 og selvom jeg ikke har nogen som helst forstand på flyvere eller flyning, vil jeg vove og påstå, at den flyver hurtigere end 7-eren.

Den virker smallere, lysere og hurtigere.

Een af Jans yndlingsprogrammer er “undersøgelser af flystyrt” og jeg har engang set et glimt af en Dash 8, som var styrtet.

Jeg har ikke flyskræk og er ikke bange for at sidde over skyerne, selvom jeg ikke kan lide højder.

Faktisk er det altid en fornøjelse, at se sin by lidt fra oven af og skulle du tilfældigvis komme forbi med en helikopter, må du da gerne invitere mig med på en rundtur over Sisimiut.

ulkebugten

Som du kan se, var der overskyet og faktisk regnede det, da vi lettede.

Senere på dagen har det øset ned og det huer ikke Jan og hans hytte-byggeri, som jeg gerne ville have deltaget i.

Nu er det jo sjældent, at man kan få det hele, så jeg har bestemt mig for, at det er dejligt at komme et andet sted hen og lære noget.

Se noget andet og møde nogen andre mennesker.

Så må jeg jo undvære at være med i byggeriet af vores kommende fristed.

 

Ovenfra kunne jeg se den nye sti, som er anlagt hele vejen rundt om Spejdersøen.

søpromenade

Min seje mor har allerede løbet rundt om den et par gange.

Hun stopper lidt op ind imellem, men hun er nået rundt om den hele to gange på samme tur.

Jeg er langt fra sikker på, at jeg vil kunne gøre hende kunsten efter til trods for, at jeg er noget (meget) yngre.

Der lyder klapsalver fra min retning mod min mor.

sisimiut

 

Nå, men vi gjorde et kort ophold i Aasiaat

aasiaatlufthavnfor at sætte nogle passagerer af og for at få nogle andre, før vi lettede mod Ilulissat.

En tur på 15 minutter.

Jeg er installeret på Hotel Arctic og som altid føles det som overdreven luksus, at bo her. Også selvom det er deres standard-værelser jeg skal bo i.

Fin udsigt

minudsigt

god mad (rensdyr-ryg med svampe og chokoladekage med vanilieis, chokoladeis og blåbær)

rensdyr

dessert

og med udsigt til forskellig kunst

qilaat2

qilaat1

Jeg tror, at jeg får en god uge her i Ilulissat

3 kommentarer:

  1. Selvfølgelig får du en god uge! - Og så håber vi, at vejret arter sig, så hytten kan være færdig til du kommer hjem. - På søndag skal der løbes "Støt brysterne" i Klampenborg! Det skulle Agnes lige have været med til. Men godt at støtte sin egen sundhed! - Knus og kærlige hilsner faster K.

    SvarSlet
  2. Tak for klapsalverne, Dorthe, jeg håber at jeg med tiden kan løbe endnu flere omgange om Spejdersøen. Hvor ser maden dog lækker ud - gider godt at smage dem :-)
    KH mor

    SvarSlet
  3. Åhh, så smukke billeder, tak. Jeg glemmer ALDRIG synet af et isbjerg.... man blivet totalt åndeløs. :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.