tirsdag den 13. september 2011

Kursusdag #2

Kurset fortsætter i samme gode ånd.
Det er hyggeligt og lærerigt.
Der bliver grinet en del og ikke kun fordi, at emnet er noget så hyggeligt som sex.
Mine medkursister virker som folk, der hviler i sig selv og som har menneskeligt overskud nok til, at kunne formidle kurset videre, når de kommer tilbage.
Jeg tager notater
noter
program
Jeg kan ikke få mig til at tage mit strikketøj med til undervisningen, men faktisk har jeg svært ved at koncentrere mig, hvis mine hænder ikke er beskæftiget med et eller andet.
Det resulterer i de sædvanlige kruseduller, som jeg altid laver, når hænderne ikke kan finde ro med garn og pinde.
krusseduller

Det er måske også let nok, at have overskud, når vi hverken skal vaske op, rede seng, hente børn eller lave mad.
Faktisk får vi så god mad, at jeg hver eneste dag ved hver eneste måltid, som der forøvrigt er mange af, overspiser.
Nøøj, hvor der bliver spist.
Og jeg nyder hver eneste mundfuld.

Der bliver serveret en hel del fisk og hver fisk er blevet kælet for på alle leder og kanter.
helhellefisk
Bryder man sig ikke om fisk, kan jeg forestille mig, at det må være noget nær et problem.

I aften var der grønlandsk buffet.
grlbuffet
Og der var stort set alt, hvad hjertet måtte begære af fisk, kød og skalddyr herfra.
hval
mattaktartelet
sushi
Rejerne var lagt i en skål lavet af is.
Flot, hvis du spørger mig og en idé, lige til at kopiere, hvis man vil imponere?!
isskål
mattaktartelet
Tarteletten forsvandt heldigvis ikke helt ud af mad-modebilledet heroppe og i dag var der fyld af mattak (hvalhud) og rejer i en sovs, smagt til med karry.
Vi får serveret to retter mad hver dag skiftende mellem forret og dessert.
I aften var der dessert.
En gelébund af blåbær-saft, brændt chokolade og noget vanilie-creme-et-eller-andet, som smagte hen af god soft-ice /blød is
dessert
eller med flødeskum
mflødeskum
Jeg når ikke rigtig rundt i byen og får så dermed heller ikke fotograferet alt det, som jeg gerne ville fotografere.
I dag nåede jeg akkurat ind i byen for at købe en planlagt julegave til Jan og købe nogle specielle læbepomader til Sara, som man ikke kan købe i Sisimiut og så var tiden gået og jeg skulle tilbage igen, hvis jeg skulle nå aftensmaden.
Nu er solen sunket ned
solnedgang
mellem de store isfjelde der ude på havet og jeg sidder på mit værelse og får mig lidt alene-tid, samler tankerne og mig selv lidt sammen. vindue
Selvom det er hyggelige, flinke og rare mennesker jeg er sammen med, har jeg et stort behov for at have lidt tid alene i mit eget tavse selskab, hvor jeg synker lidt ind i mig selv og reflekterer over dagen.
Tænker store og små tanker og finder mig selv i mylderet af indtryk.

4 kommentarer:

  1. Det lyder som om du skal med ud at løbe. Eller gå ture hver dag. Løbebånd? Fedtnisse-center?
    Krusseduller! Skam dig! Det ser da smaddergodt ud at du bare ved det - krusseduller! Jeg er kommet til tændstikmændene og ikke længere.

    Misundelig? Mig? Jeg må helt sikkert kunne noget andet - men tegne, det går ikke så godt.

    SvarSlet
  2. Jeg tør slet ikke invitere dig mere til spisning -får mindreværdskomplekser af alt det gode mad I får serveret, naa mamarunat:-)
    KH mor

    SvarSlet
  3. Hvor må du nyde! - Smukke, smukke billeder. Kærlige tanker. Faster K.

    SvarSlet
  4. Taxastrikker: jeg kommer til at gå inde i vores kommende hytte og får rørt mig rigeligt der.. og ellers har jeg jo 4 timer idræt om ugen

    Mor: din mad fejler absolut ingenting.. tværtimod! :-)

    Du kan tro, at jeg nyder, Faster K. og kærlige tanker til dig også

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.