torsdag den 8. september 2011

Fri som fuglen

I dag tænkte jeg, må være dagen, hvor Hr. Olsen prøver et liv som fri fugl.

olsen

Jeg satte hele buret ud på altanen og åbnede for lågen.

Der gik tid og atter tid og han fandt ikke engang ud af, at lågen stod åben.

Så måtte der lidt hjælp til.

Han fløj de få meter, som han nu magter at flyve, hen på tørresnoren, hvor han sad og vippede, mens han kikkede på den store verden.

Han blev siddende og siddende

1

og siddende.

Jan syntes, at jeg skulle tage ham ind igen, da Hr. Olsen tilsyneladende ikke kunne andet end at flyve de få meter eller sidde på tørresnoren, men da jeg nærmede mig snoren fløj han ned og landede på jorden næsten under tørresnoren.

2

“Hmm..” tænkte jeg så.

“det går ikke” og så måtte jeg ned og hente ham ind i varmen igen.

3

4

5

Nu sidder han i sit fuglebur og spiser og spiser, mens han kigger lidt over på os engang i mellem.

Hans liv som fri fugl, ihvertfald i dag, var begrænset, men jeg satser da på, at sætte ham fri såsnart han kan stige til vejs og holde højden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.