tirsdag den 20. september 2011

Endnu et kursus

Jeg kom hjem i torsdags fra Ilulissat, hvor jeg var på et dejligt og givende kursus.
Fredag tog jeg på arbejde, undervist i 4 timer, hvorefter eleverne fik fri kl 12.
Lærerne var derefter 4 timer til et møde/kursus vedr. bedre arbejdsklima. Et kursus/møde, som var blevet aftalt og arrangeret mens jeg var i Ilulissat.
De 4 timer var såmænd gode og fine nok, men jeg var træt. Rejse-træt og træt-træt. Og træt af, ikke havde haft flere dage/uger til at forberede mig mentalt på at skulle ændre min fredag i fredags.
I dag, mandag, i morgen og på onsdag har eleverne jagt-ferie.
Det har nogen af mine kollegaer også.
Jeg er startet på endnu et kursus i dag, som er arrangeret netop i elevernes ferie og en del af mine kollegaer fra special-klasse-afdelingen deltager i kurset.


endnuetkursus
Puha, som jeg ellers er mæt og som jeg godt kunne trænge til almindelig hverdag, hvor jeg kunne igangsætte de ideer og projekter, som vi var igennem på kurset i Ilulissat.


vand
Bedre bliver det heller ikke af, at jeg vågnede snot-forkølet i morges med vat i hovedet, bly i benene og træt, træt, træt som et alderdomshjem helt ind i marven.
Autisme-kurset fejler ingenting.
Og underviserne er gode, men jeg er en elendig elev disse dage.

Jeg håber, at jeg har det bedre, har mere energi og er mere modtagelig i morgen.

I morges vågnede jeg ved dette syn.
Dette er ud af vores hoveddør (mod øst/sydøst) og du kan klikke billedet større, hvis du har lyst


hoveddørsudsigten
og dette er ud af vores stuedør/ altan mod nordvest og billedet kan også klikkes større


udsigtmodnordvest
Jeg skulle ikke have noget af at køre på vejen, som var belagt med et tyndt lag uforudsigelig is, så jeg gik.
Søen nede foran Jans hunde var frossen


frost
Udsigten fra kursus-lokalet (Hotel Sisimiut) så sådan her ud i formiddags:


hovedvejen
men sneen er næsten væk igen og solen bragede ned da vi kunne forlade kursuslokalet kl 16.


ieftermiddags
Måske det hjælper at gå i seng tidligt, sove med et par uldne sokker og en varm t-shirt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.