torsdag den 22. september 2011

Anderledes

En lidt underlig dag.. fik tidligt fri, ud og handle forskellige ting til hytten, hjem og hjælpe med at pakke sammen, sove 30 minutter for at bortjage hovedpinen, derefter næsten 2 timer telefonmøde, lave aftensmad, finde nogle bestilte billeder og nu er dagen væk.

Jeg ville gerne have haft noget mere og noget andet ud af den.

Hytten fx.

Jeg ville SÅ forfærdeligt gerne have været med op til hytten, men telefonmødet lå midt i det hele, så Sara måtte træde i stedet.

Så fik hun også set hytten.. og godkendt den.

sara

Jeg vil forresten lige vise to breve, som jeg fik i fredags,da jeg mødte på arbejde igen efter mit kursus i Ilulissat.

breve

Det er fra mine elever.

De har skrevet, at de har savnet mig og at jeg aldrig mere må rejse.. det varmede, at vide sig savnet.

Jeg er stadig meget stoppet i næsen og hovedet er fyldt med noget tungt, vattet og smertende, men pamoler og zymelin gjorde mig i stand til at være næsten optimal.. næsten

minenøgler

 

Apropos hytten:

I mit indlæg fra i går, spurgte Susanne:

Jeg ved jo ikke hvordan vinden er der hvor hytten ligger og hvordan taget er fastgjort, men vi har en hytte næsten magen til, til vores "hundeklub". Udhænget har gjort, at taget under efterårsstorme, er blæst helt af tre gange. Tilsidst opgav vi udhænget og det der er, er fastgjort med lægter til resten af huset:0) Og taget er blevet på;-)

Det er faktisk et meget relevant spørgsmål, Susanne og et spørgsmål, som der er blevet overvejet og taget nøje højde for.

Hvis man ikke gør noget, flyver taget af.

Derfor er der sat hulbånd fra øverst i bjælkerne til fundamentet og samtlige kloge hoveder omkring os.. og der er altså mange, siger, at det skulle være nok og holder taget på plads ovenpå huset.

Til gengæld vil Jan gerne have stivet fundamentet lidt mere af og der skal senere sættes plader på fundamentet, så det kan bruges til opbevaring af forskellige ting.. senere

holdtpåplads

4 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig godt. Det ville bare være så ........ at komme op til jeres skønne sted og der så ingen tag er på hytten.
    De store lægter hos os holdt, men selve taget - ja det kunne flyve;0)
    Den ene gang, endda henover vores bil....Som heldigvis ikke blev ramt.

    SvarSlet
  2. Ønsker god bedring med hovedet - ved nøjagtig hvordan det føles, for sådan er mit hoved også idag....

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre at dine elever har savnet dig, sådanne noget varmer for en lærer - jeg er jo en gammel overlærer - f.eks. kan selv huske, at mine elever kom og sang til vores sølvbryllup for mange år siden.
    KH mor

    SvarSlet
  4. Susanne: Jeg tror, at det kommer wirer hen over også :-) Der bliver ikke taget noget chancer

    Laila: Det er ikke nogen rar følelse

    Mor: Det er dejligt at være savnet

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.