lørdag den 10. september 2011

Aflednings-isfjelde

Advarsel: Rigtig mange billeder:

Dagen i dag er fri-dag.
Vi starter først på kurset (“seksualundervisning for lærere og sundhedsplejersker”) i morgen kl 09.00.

I dag sov jeg lige til jeg vågnede, hvilket jeg gjorde kl 08.13.
Jeg var noget desorienteret og forvirret over, hvor jeg var, men forvirringen forsvandt, da jeg kom op til morgen-buffetten, som bugnede af gode sager og masser af kaffe.
Det er det bedste ved at bo på hotel; morgen-buffetten!
Efter morgenmaden og kaffen gik turen ind til byen.

Sisimiut kan lære noget af Ilulissats forretninger.. alene det, at der er hele 3 cafeer!
Ingen af dem er endnu blevet besøgt af mig, men det kommer med garanti.
Til gengæld er tøjbutikkerne blevet gennemtrawlet og en stof/-garnforretning blev også set.
Jeg fik købt 2 nøgler mayflower strømpegarn med nanoteknologi og lige såsnart jeg er tilbage i Sisimiut og mine lange rundpinde skal jeg igang med min nye bog, som jeg modtog inden jeg kørte ud til lufthavnen i går :
“ 2 på én gang-fra top til tå” af Lene Randorff (om at strikke to strømper på een gang fra tåen og op)

Min fridag i dag skulle bruges og jeg valgte at købe en sejltur mellem isfjeldene.
sapangaq

Jan og min far er inde i vores kommende hytte og jeg ville gerne have været med inde og hjælpe, så en sejltur måtte til for at aflede..

Og jeg blev afledt og fik set isfjelde.
De er dybt fascinerende med deres uendelighed af former, farver og storhed.
1
2
3
4
5
6
To hvaler gjorde os kortvarigt selskab.  Meget kortvarigt, desværre.
8
Kan du se blåsten?
9
10
11
12
13
14
Der er bygget huse på vejen ud mod Hotel Arctic.
Der er kommet et hotel mere.
hotelavannaaHotel Avannaa, som jeg aldrig har hørt om, men jeg kan fortælle dig, at de må have lige så god udsigt som vi har her på Hotel Arctic
gyngestol
udsigt
men de fleste bygninger, måske endda alle, må have en ubetalelig udsigt.
Hotel Arctic set fra havsiden:
hotelarctic
Sygehuset, også set fra havsiden:
sygehuset
og så skal du lige se denne bil:
alianaak
Dem kørte der en del af i vores barndom. Denne kører stadig og alene lyden sendte tankerne tilbage til min barndom.
Måske ikke noget at skrive hjem om, men jeg gik fra byen og ud til hotellet.
Jeg var klædt på til isfjelds-sejllads, så jeg fik det pænt varmt inden jeg nåede frem.
vand

2 kommentarer:

  1. Flotte flotte billeder - men jeg foretrækker stadigvæk Sisimiut :-)
    Held og lykke (Helle og Løkke) med kurset de kommende dage
    KH mor

    SvarSlet
  2. Tak fordi du viser dine skønne billeder. Isen er så smuk, og jeg savner synet, lyden og duften af is. Ja, der er rigtig mange steder i Ilulissat, der har den mest fantastiske udsigt. Det havde jeg også fra min gamle lejlighed, og den udsigt savner jeg stadig, her flere år efter. Nyd dit ophold i Ilulissat, udsigten og den gode mad på Hotel Arctic, det er et skønt sted. Og skulle du få lyst til at dele flere af dine billeder, vil jeg glæde mig til at se dem :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.