fredag den 29. juli 2011

Tid

Hvis man har tid nok og gider at kigge nærmere og tæt på, er der så utroligt mange spændende ting i det små.

Edderkoppespindet i blomsterbedet:

edderkoppespind

De flotte, grønne druer i drivhuset:

farfarsdruer

Og helt i takt med moden, hvor vi skal være til stede i nuet og udelukke alle andre indtryk, kun tænke på den ene ting, som vi er i gang med og ikke et ord om multitasking, fuldkomment tilstede lige her og nu; mindfullness.. mærke den solvarme, modne tomat, lugte til den og jeg kan hilse og sige, at den duftede og tilsidst smagen, der var mere end almindelig god:

modentomat

Hvornår har du sidste taget en tomat i din hånd, som var det alleraller første gang?

Mærket dens form, lugtet til den og smagt på den.. sådan rigtigt smagt?

Farfars tomat fra drivhuset, som havde hængt på sin gren hele dagen i den varme sol smagte og det af meget.

 

Jeg nød blomsterne og jeg har vist sagt det før, men gentager ofte og gerne mig selv: de er altså også flotte, selvom de visner.

Prøv at nyd de krøllede, skrøbelige blade, der har deres helt specielle farver.

Mærk de tørre blade og se skønheden i alle de papirtynde folder, der så let som ingenting, knuses og drysser til jorden.

Sarte på mere end een måde.

midtvejskrise

vissen

Jeg kom til at knække en gren af fuchsiaen i går.

Den knækkede gren kom i en vase og jeg har nydt farverne, som falmer i ligeså flotte farver.

fucshia

 

Jeg har siddet lige så stille og ventet på sommerfuglene, der satte sig i sommerfuglebuksen og i lavendlerne

sommerfugl

Hvis du sidder lige så stille og lytter, kan du faktisk høre deres vingers flaksen og hvis du kigger rigtigt grundigt efter kunne du sikkert også se støvet fra deres vinger dale til jorden i takt deres flaksen.. måske?!

 

høstanemone

Høstanemonerne vinder ved nærmere betragtning.

Prøv lige at se de farver!

De vipper i takt med vinden. Nejer med deres smukke hoveder.

Tankerne bliver ledt hen på piger i sommerkjoler, høstfest og sommersandaler.. (måske har jeg fået solstik??)

 

Og allerbedst er det, at Samuel også har tid nok, til næsten hver aften, at gå ned til lystbådehavnen og spille solen ned.

Og at vi giver os tid til at gå ned og lytte.

samuel

Dét er altså noget af det hyggeligste, en smule højtidligt og så alligevel ikke.

Et par numre bliver det til, folk sludrer lidt og går så hjem til aftenkaffen.

jeogjan

et tidspunkt kommer det til at passe, at solen går til ro til tonerne af Samuels cornet.. engang i august, hørte jeg een sige.

tilsolnedspilning

farogsøn

Jeg kommer til at savne denne sommer.

Der var for lidt af den.

Der er familie og venner, der ikke kan undværes hjemme. Et arbejde, der skal passes og et liv, som skal leves, men jeg kunne bruge en måned eller to mere af den slags, som lige om lidt er brugt.

2 kommentarer:

  1. Vi kunne også bruge meget meget mere tid sammen med Jer. Bliver helt ked af det ved tanken om at der ikke er mange timer til det store farvel og på gensyn. Har det altså bedst ved tanken om at i kun er ca. 1 time væk. Men først skal vi hygge og dulle i morgen :D

    SvarSlet
  2. Forhåbentligt ses vi indenfor et år, Dudi.
    Jeg hader de der farveller.. hader, hader, hader og det bliver værre og værre med alderen.
    Jeg glæder mig til at dulle inden farvellet

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.