mandag den 25. juli 2011

Have-nydning

Jeg stor-nyder at gå lidt omkring i farfars have.

Han holder den så flot og fin.

Jeg ved ikke, hvad jeg havde forestillet mig?

Måske at det hele var i forfald, når farmor ikke længere er her til at holde øje og dirigere, men den er fin og flot.

Der er overalt ting at se på.

Lavendlerne trækker masser af humlebier til sig.

finevinger

Der er indimellem nogle store imellem.

Jeg synes, at humlebier har noget hyggeligt og bedstefar-agtig over sig. De har sådan en dyb, hyggelig brummelyd og er ikke farlige.

humlebi

Nogen af dem er endda flerfarvet med gule forkroppe og orange bagkroppe

tofarvet

De små lyserøde, vilde jordbærblomster er yndige og passer i farverne til resten af havens blomster

jordbærblomst

Høstanemonerne er så småt ved at vise deres kønne hoveder og i brændestablen ses små kniplinge-lignende edderkoppespind.

Jeg har læst et eller andet, at edderkoppen har to tråde, som den spinder med: een som klistrer offeret fast til nettet og et som den selv kan gå på og som den ikke selv hænger fast i.

Se, det er jo smart. Det ville jo være noget træls, at hænge fast i sit eget net.

kniplinger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.