søndag den 5. juni 2011

Unge hanner

Nede ved containerne spiller de næsten voksne unge mænd bold.

De er kåde, griner højlydt, udfordrer hinanden og morer sig.

forankølercontainerne

Der skal ikke mange kvadratmeter tør jord til, førend, at en bold bliver fundet frem og hankønnet leger.

fodbold

sissamiarsaattut

 

Andre “drenge” leger på de små stykker havis, som løsner sig fra Ulkebugten.

 

Der bliver virkelig udfordret, grint og leget.

puttaartut

Jeg burde ikke, som det voksne menneske, som jeg skal forestille, at være, stå og smile, grine med og synes det er sjovt.

 

Jeg burde enten lukke mine øjne og lade som om, jeg intet har set eller skynde mig at gå.

 

Næ, men nej, jeg står og griner med og forestiller mig, hvor sjovt det må være.

alaa

nuan

Hvilken kriller i maven det må give, når man springer over på en isflage, som truer med at kæntre. Eller synke.

 

Jeg kan ikke svømme hverken i virkeligheden eller i mine drømme, men jeg formoder, at de kan?!

Det gik ikke galt, andet end at de fik en våd strømpe.

vådsko

De fik prøvet hinandens mod af, fik imponeret både en ung og en gammel kvinde og brugt lidt lørdag-aftens-tid.

 

Min lørdag-nats-søvn er forkortet her foran skærmen, så jeg vil finde min dyne, lukke mine øjne, mens jeg smilende falder i søvn.

Det har på alle måder været en dejlig, vellykket dag.

Tak!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.