fredag den 17. juni 2011

Som sagerne står

I min vindueskarm står en orkidé og blomstrer.

orkide

Stilken står rank og bærer stolt alle sine 11 blomster.

mange

Det er første gang, at nogen af mine tre orkideer har så mange blomster.

Et eller andet må jeg jo have gjort rigtigt, men hvad ved jeg ikke lige.

bagfra

De får en sjat vand hver lørdag formiddag inden jeg får min kaffe  mens jeg taler venligt til dem og om det er vandet eller høfligheden, som får den ene til at kvittere med den overflod, ved jeg ikke.

frasiden

I grunden kan det vel også være lige meget, hvad årsagen er, men jeg ville jo gerne gentage successen.

Udenfor blomstrer et par mælkebøtter.

mælkebøtte

Lige om lidt er hele byen dækket af mælkebøtter og det er et syn, som betager.

mælkebøtter

Laura og jeg var rundt i byen.. bare for at se om alt stod som plejer.

Det gjorde det næsten.

Hestene var stukket lidt af, var på springtur og nød vist at se lidt mere end det sædvanlige

hest

Vi nød bare at se hestene.

Og jeg nød at se de gamle blokke, hvor jeg i min barndom boede i en årrække..

De har fået ny facade og en anden farve,

deichmannsvej

men udsigten er den fuldstændig samme, som da jeg var barn.

blokkendemednasaasaaq

Bagefter tog Laura og jeg ud til eleven og jeg skal da lige love for, at der er gang i den..

elven

Nu er klokken sent og jeg har haft en lang fredag uden nogen pauser.

En hyggelig dag og en dejlig dag, men stadig lang og uden pauser.

Nu vil jeg smække de tunge stænger op på bordet og nyde, at jeg har et par dage uden andre forpligtelser, andre end dem som jeg pålægger mig selv.

2 kommentarer:

  1. Dejligt at den kvitterer med så mange blomster for din pasning. Jeg "glemmer" mine et stykke tid og vupti, så er der også mange blomster på dem. Flotte billeder og specielt af elven. Fortsat god weekend.

    SvarSlet
  2. Pia: Jeg er så glad for de mange, mange blomster. Den anden jeg har, har kun sat to blomster. God weekend til dig også

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.